advokatska kancelarija

Generalno, postupak otvaranja firme mnogima zadaje glavobolju. Ipak, pretpostavka je da je to samo zato što blagovremeno ne zatraže informacije od nadležnih, te zato što smatraju da sve mogu sami.

Naravno da nije nemoguće da neko samostalno otvori firmu, bez ičije pomoći. Ali ako niste iz te struke, onda vam svakako na raspolaganju stoje najpre advokati, odnosno advokatske kancelarije, kao i druge agencije koje su baš za to specijalizovane.

Uvek imate i opciju da pokušate u taj proces da uđete samostalno. Ali je svakako potrebno da se pre toga dobro naoružate informacijama, kao i strpljenjem.

Međutim, ako ne želite da gubite nepotrebno vreme, onda je svakako bolja opcija da angažujete stručnjake, koji su upravo za to specijalizovani.

Šta je sve potrebno za otvaranje firme?

Osim novčanih sredstava, koja bi trebalo da obezbedite, najpre je važno da odlučite da li ćete angažovati nekoga da izvrši proces registarcije firme ili ćete to učiniti samostalno.

Važno je, takođe i da bude provereno da li je naziv koji ste izabrali dostupan.

Zatim sledi priprema potrebne dokumentacije. Na prvom mestu je to Osnivački akt, odnosno Ugovor o osnivanju.

Potrebno je i da pripremite takozvani OP obrazac, koji se koristi za overu potpisa najpre direktora, odnosno osnivača preduzeća, a zatim i svih ovlašćenih lica, to jest zakonskih zastupnika.

Šifru delatnosti zatim treba definisati i to na osnovu dostupne klasifikacije.

Sva potrebna dokumenta ćete potom predati nadležnima, a što je u ovom slučaju Agencija za privredne registre, kako biste dobili matični broj preduzeća i PIB, to jest poreski identifikacioni broj. Isto tako se zahteva i da priložite potvrdu od Poreske uprave, koja je nadležna.

Uz sve pomenuto, vrlo je važno da bude registrovan i udel jednog osnivača ili više njih, a sve u zavisnosti od poslovnog i organizacionog koncepta.

Podrazumeva se da je neophodno izvršiti i uplatu osnivačkog kapitala.

Sve navedeno je samo u kratkim crtama, tako da je i sasvim jasno zbog čega je najbolja opcija u ovom slučaju da budu angažovani advokati, koji će sve to izvršiti u vaše ime.

Da li je moguće samostalno registrovati firmu?

U principu je potvrdan odgovor na ovo pitanje. Doduše, pod uslovom da imate toliko vremena na raspolaganju i da ste pravnik.

A u svakom drugom slučaju je rešenje angažovanje stručnjaka.

Naime, ako odlučite da pokušate samostalno da registrujete firmu, vrlo je verovatno da ćete brzo zažaliti zbog toga. Ne zato što je to nemoguće, nego prosto zbog toga što će vam oduzeti mnogo vremena, a pitanje je da li ćete zaista i u kojoj meri uštedeti novac.

Sa druge strane, advokati čija je specijalnost osnivanje firme će to sve učiniti umesto vas.

Pored toga što će pripremiti svu dokumentaciju, odnosno u ovom slučaju konkretno Osnivački akt, oni će utvrditi i da li je izabrani naziv slobodan.

Sem toga, na osnovu vaših zahteva će registovati i udeo za jednog osnivača preduzeća ili za više njih, a pripremiće i OP obrazac za overu potpisa zastupnika preduzeća.

U skladu sa klasifikacijom delatnosti, kojom će se baviti vaša kompanija, odnosno Društvo sa ograničenom odgovornošću, upravo će angažovani advokat utvrditi i šifru delatnosti.

Dobićete i sve potrebne informacije o uplati osnivačkog kapitala, ako je to vaš izbor.

Isključivo u zavisnosti od toga kako se sa njima dogovorite, predaće i svu potrebnu dokumentaciju Agenciji za privredne registre, a na osnovu ovlašćenja koje ćete im dati.

Dakle, jasno je da postoji mnogo jednostavnije rešenje, samo je potrebno da budete svesni da nećete ništa naročito dobiti u finansijskom smislu ukoliko odlučite da to učinite samostalno. Naprotiv, vrlo je verovatno da ćete se nepotrebno nervirati i da ćete izgubiti više vremena, nego što je potrebno.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *