Model poslovnih konferencija je do skoro bio solomonsko rešenje za mnoge kompanije koje su želele da okupe na jednom mestu sve potencijalne partnere, klijente i saradnike ili su tražile brži način za uvođenje novog brenda, proizvoda ili usluge na tržište. 

Tendencija da ljudi jednostavno prate onoga kome je jednom nešto uspelo dovela je do toga da danas svi prave konferencije. Zaustavite slučajnog prolaznika na ulici i šanse će biti ogromne da baš ta osoba, u tom trenutku organizuje neku od konferencija koje vas sumanuto jure kroz digitalni prostor.

Da li mislite da se svakoga dana u godini u Beogradu organizuje neka konferencija? U krivu ste. Svakoga dana se organizuje bar dve. Nažalost, kvantitet često ne izrodi kvalitet, već dovede do otupelosti poslovne zajednice na ono što je do juče bilo izvor novih ideja, važnih kontakata i profesionalne dinamike.

Poslovne konferencije su važne.  Ovo je činjenica koja se ne može osporiti. Ono što može je postojeća paradigma istih. A na čemu ona počiva:

  • Uvek primamljivom potencijalu za brand awareness, posebno kada uspete da okupite sve najvažnije ljude iz struke u nekom od najeksluzivnijih prostora, sa najmodernijom produkcijom i najegzotičnijom hranom. Pozitivne asocijacije sa korporativnim ili tržišnim brendom su zagarantovane.

 

  • Netvorking, netvorking, netvorking! Horde prodavaca, konsultanata, akaunata, business developer-a iščekuje baš taj dan da napravi posao svog života. Napunjenih džepova biznis karticama, repetiranih dlanova spremnih za čvrst stisak ruke, nadaju se da će baš u tom hotelu, na brzoj kafe pauzi između osmog i devetog glavnog govornika sresti “glavnog čoveka”.

 

Avaj, ako su ove dve pretpostavke ikada i bile tačne, danas to sigurno nisu. Realnost je takva da je sve teže okupiti relevantne predstavnike struke i na dobrobit svih provesti dan u sali sa dvestotinak duša. Zašto je to tako? 

Prečesto je percepcija učesnika bilo koje konferencije da su uloženo vreme mogli da iskoriste na bolji način. Sustignu neki od brojnih deadline-ova koje jure, završe neki od zadataka koji ih očekuju ili jednostavno posvete to vreme sebi. Jasno je šta se mora uraditi da bi se značaj konferncija vratio na pređašnji nivo. Ljudima se jednostavno mora ponuditi više.

Nova paradigma u organizaciji konferencija bi, između ostalog, morala da obavezno sadrži sledeće:

  1. Ne obećavajte nešto što ljudi neće dobiti! Sadržaj je, pored svih blagodeti netvorkinga, zaista jezgro bilo koje konferencije. Ako najavite prezentaciju revolucionarnih ideja, poslovnih koncepata ili bilo čega sličnog, vodite računa da to i pružite ljudima. Nikako ne želite da posetioci odu sa konferencije sa osećajem da su osam sati slušali ono što slušaju već deset godina.
  2. Niko ne želi da sedi osam sati u sali (ma kako ona izgledala). Pobrinite se da ljudi budu uključeni u različite aktivnosti. Neka govore, ustaju, šetaju. Najbolje je da učesnici zaista učestvuju. Panel diskusija je zaista daleko od inovativnog modela inkluzije vaših najvažnijih klijenata u konferenciju. 
  3. Agenda uglavnom služi da bi ljudi isplanirali beg u slobodu nakon ručka. Ok, jasno je, morate sve precizno da isplanirate, ali to ne znači da ne treba ostaviti nešto misterije i napetosti u vazduhu. Predvidivost nije prijatelj. Ako su ljudi uključeni, ako je sadržaj postavljen tako da održava dinamiku, velike su šanse da će najveći broj ljudi ostati do kraja.
  4. Ljudi uvek žele da im bude zabavno. Nemojte da vas zavaraju siva odela krojena po meri i dvestotine poker face izraza u sali, svi žele da nešto iskuse. Vaš glavni zadatak je da upravljate iskustvom učesnika konferencije koju organizujete. Vi ste master ceremonije od koga ljudi očekuju koristan sadržaj, iskustvo, neizvesnost i promenu.

Konačno, sve je stvar subjektivnog osećaja. Ove godine ćete sigurno ići na bar dve, a možda i sami organizovati neku konferenciju. U oba slučaja, potrudite se da to ima smisla. Do tada, bacite pogled na ono što je kreativni tim kompanije Atria Group imao da kaže na temu o kojoj smo pričali: https://conference.atriagroup.org/

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *