communication partners

Iza svake uspešne kompanije stoji veliki trud i zalaganje. A svaki uspešan biznismen uvek se seća svojih uglavnom ne tako sjajnih početaka, jer samo na taj način mogu imati viziju za dalje napredovanje i razvijanje posla. Danas, u eri digitalizacije, potencijalni klijenti mogu biti iz čitavog sveta.

Ali, da biste dospeli do budućih klijenata, neophodno je razviti čitavu strategiju kako biste promovisali svoju kompaniju i zaposlene u najboljem mogućem svetlu. Bez obzira na razvoj savremenih vidova komunikacije i promocije biznisa, klasični reklamni materijal još uvek zauzima važnu poziciju u brendiranju i predstavljanju vaše firme.

Reklamni materijal – jednostavan način da privučete potencijalne klijente

Reklamni materijal ima široku primenu u marketingu svih vrsta delatnosti. Cilj ovakve promocije firme jeste da na najčešće univerzalnim predmetima poput olovki, šolja, upaljača, itd. istaknete svoju firmu. Naime, reklamni materijal ne služi samo da privučete već zainteresovane klijente, već da kao kompanija dospete i do većeg broja ljudi. Iako vam možda na prvi pogled ne deluje tako, kada je u pitanju reklamni materijal cena nije visoka s obzirom na broj ljudi do kojih ovaj materijal može dopreti. Ukoliko imate veći broj potencijalnih klijenata, povećava se šansa da dospete do onih koje će zainteresovati vaša delatnost. Iz ovog razloga mnoge kompanije smanjuju troškove pojedinačnih proizvoda, što znači da će se na velikom broju jeftinijih proizvoda naći naziv firme i kontakt.

Sa druge strane, reklamni materijal može biti i usko specijalizovan i dizajniran tako da privuče pažnju samo određene grupe ljudi koji mogu postati vaši klijenti. Ali najčešće su ovakvi proizvodi skuplji u odnosu na klasične pa je važno da napravite dobar plan da li se više isplati nabaviti jedne ili druge tipove proizvoda. U svakom slučaju, dobar dugoročan plan moći će da predvidi koliko će vam se isplatiti ovakva vrsta marketinga. Ako razmišljate o promotivnom materijalu za vašu firmu ili poklonima za zaposlene i klijente firma Zeppelin Pro iz Beograda ima veoma bogatu ponudu za vas. Sve što vas zanima možete pronaći na njihovom sajtu www.zeppelin.rs.

Prezentacija kompanije na sajmovima – sajamski promo materijal

Sajmovi su idealan način da se predstavite kako posetiocima, tako i drugim kompanijama koje učestvuju. Zato je važno da na sajam odete potpuno pripremljeni. Pre svega, mesecima unapred osmislite kako će izgledati vaš štand, jer on će predstavljati vašu kompaniju „u malom“. Ukoliko želite da ostavite najbolji utisak, najbolje bi bilo da za osmišljavanje izgleda štanda angažujete profesionalne agencije koje imaju iskustvo u ovakvim vidovima promocija. Samo tako štand i vaši prezenteri će ispratiti čitav koncept. Naime, trebalo bi da se odredi boja koja će na štandu dominirati, a pritom ta boja ne može biti slučajno izabrana. Boja štanda bi trebalo da bude neka vrsta zaštitnog znaka firme. Zato bi trebalo da odgovara na primer boji koja se nalazi na logu vaše kompanije, ili da na neki način simboliše delatnost kojom se bavite. Takođe, bilo bi poželjno i da vaši predstavnici imaju neki detalj koji će biti takve boje. To na primer može biti bedž sa nazivom firme, marame koje će nositi dame, ili maramica za sako za muškarce.

Takođe, ne treba da zaboravite da i reklamni materijal uskladite sa idejom o vašoj prezentaciji. Pored toga, treba da odlučite šta će se od reklamnog materijala nalaziti na štandu. Najčešće se preporučuje da to bude više različitih proizvoda poput hemijski, rokovnika, kalendara, itd. Jednostavno, napravite nešto što će privući veliki broj ljudi. A upravo tu pažnju vaši predstavnici treba da iskoriste kako bi na najefektniji način predstavili firmu.

Prezentacija kompanije na konferencijama

Sajmovi su najčešće sinonimi za masovne posete i mogućnost ostvarivanja velikog broja kontakata sa ljudima iz najrazličitijih oblasti. I to svakako da može uroditi plodom jer veće sajmove poseti veći broj posetioca, a i prijavi se veći broj izlagača. Međutim, kada su stručne konferencije u pitanju, one su idealne ukoliko želite da ostvarite kontak sa usko ciljanom grupom. A gde ćete bolje to da uradite nego na konferenciji koju će posetiti profesionalci i posetioci iz tačno određene oblasti. Zbog toga se učešće na konferencijama uvek isplati. Ukoliko ste pozvani da budete predavač, to je savršena šansa da svi koji dođu na konferenciju čuju za vas. Zato je važno da na takvom događaju date najbolje od sebe i predstavite firmu na najbolji način. Međutim, pored dobro spremljenog predavanja, ne sme se zaboraviti ni reklamni materijal. Naime, ukoliko na konferenciji učestvuje veliki broj predavača, postoje velike šanse da će vas potencijalni klijenti zaboraviti. Međutim, reklamni materijal je upravo tu da ih podseti na vašu firmu. Zato se preporučuje da na ovakvim događajima oduševite potencijalne klijente vrednijim reklamnim materijalom. Na primer, možete odštampati kese sa logom vaše firme i u nju staviti zanimljive rokovnike, hemijske, šolje, itd. Ukoliko se bavite nekom specifičnom delatnosti, možete ubaciti i svoje proizvode u reklamni materijal.

Čak i u slučaju da dolazite na konferenciju kao slušalac,  budite spremni. Jer ciljevi ovakvih okupljanja jeste upravo uspostavljanje kontakta za različitim kompanijama. Zato se ne libite da prilazite ljudima da popričate. Kroz to neobavezno ćaskanje sigurno ćete se dotaći i toga čime se ko bavi. Ukoliko zainteresujete slušaoca, ostavite na njega dodatno bolji utisak tako što ćete mu dati svoj reklamni materijal. I u ovom slučaju neka on bude spakovan u kese iz praktičnih razloga. Ono što je takođe veoma bitno pored nalaženja novih klijenata jeste i sposobnost zadržavanja klijenata. To je takozvano upravljanje odnosima sa klijentima, a za to danas postoje mnoga CRM resenja.

Klasični reklamni materijal – sigurna opcija za promociju kompanije

Kao što smo već pomenuli, klasični reklamni materijal je odlična opcija ukoliko niste sigurni kako bi izgledali unikatni proizvodi koji bi bili izrađeni samo za vašu kompaniju. Međutim, ovakav reklamni materijal može zaista doprineti pronalasku novih klijenata.

Ukoliko se bavite delatnošću koja za ciljnu grupu ima veliki broj ljudi, onda su ovakvi proizvodi idealni jer ćete sigurno nekome privući pažnju.

U slučaju da se dvoumite oko proizvoda koje biste iskoristili za svoju promociju, navešćemo neke koji su se pokazali kao veoma korisnim. Na primer, svima su potrebne hemijske olovke, a svi ih toliko gubimo. Zato možete odabrati neke neobične modele zanimljivih boja koji će privući pažnju mnogih i njih iskoristite za štampanje naziva kompanije i kontakta. Pored hemijskih, upaljači su takođe proizvodi koje tako često gubimo. Zato upaljač sa nazivom vaše firme može promeniti nekoliko vlasnika. I ko zna, možda upravo nekom od njih treba vaša usluga! Šolje su takođe čest izbor reklamnog materijala. Pre svega, oni koji ih dobiju sigurno će biti oduševljeni, jer ko ne voli šolje! A sa druge strane, ako se takvoj osobi dopadne vaša šolja, može je odneti na posao. I eto još jednog načina reklame! Ko zna koliko će ljudi videti naziv vaše kompanije na samo jednoj šolji. Da ne pominjemo to da sigurno nećete uraditi štampu na samo jednom proizvodu. Prema tome, uz pomoć samo jednog ovako univerzalnog proizvoda možete dospeti do velikog broja ljudi. Naravno, vaša šolja će biti zapaženija ukoliko izaberete neki neobičniji dezen.

Jedinstveni reklamni materijal – neka svi pamte vašu firmu

Univerzalni reklamni materijal svakako da može ostaviti pozitivan utisak na veći broj ljudi. Međutim, ukoliko želite da zaista budete zapaženi i zapamćeni kao kompanija koja se bavi određenom delatnošću, onda bi trebalo da osmislite unikatni reklamni materijal. U ovom slučaju to kakve ćete proizvode odabrati može u velikoj meri zavisiti kojom delatnošću se bavite. Na primer, ukoliko ste IT kompanija, onda ne bi bilo loše da imate reklamni materijal u vidu USB-a, prenosivih hard diskova, slušalica, itd. Pri tome, i ovakav reklamni materijal ima široku potrošnju. Tako na primer, mnogi gube svoje USB-ove, tako da i ovaj sa nazivom vaše firme može promeniti mnoge vlasnike. A  ukoliko je naziv firme dovoljno upečatljiv i vidljiv, sigurno će zainteresovati vaše potencijalne klijente. Sa druge strane, ukoliko se npr. bavite reciklažom, možete iskoristiti rokovnike koji su napravljeni od recikliranog materijala. Na taj način možda nekoga inspirišete da više vodi računa o svojoj okolini, a sa druge strane ostavićete utisak da zaista vi kao kompanija imate razvijenu svest o očuvanju sredine.

Takođe, ljude privlače i majice sa nazivom vaše firme. Tako na primer ukoliko želite da se promovišete na nekom sportskom događaju, trebalo bi da odaberete sportske modele majica sa fontom koji će privući ljude koji vole sport, ili su sami sportisti. Sa druge strane, ukoliko želite promociju na nekom muzičkom događaju, onda možete deliti slušalice, ali i majice sa zanimljivim motivima, ali i porukama koje bi zainteresovale ovakve posetioce, a koji su u skladu sa idejama vaše firme. Čak i da osoba kojoj ste poklonili majicu ne postane vaš klijent, ukoliko joj se majica svidi češće će je nositi, pa se povećava šansa da će vašu firmu primetiti neko drugi.

Savremeni vid reklamnog materijala

Kao što smo na početku pomenuli, živimo u digitalnom dobu, pa samim tim ne može se izbeći ni digitalni način promocije, bez obzira kojom delatnošću se bavite. Jer upravo zahvaljujući digitalnom svetu možete na najjeftiniji način dospeti do velikog broja ljudi. Upravo društvene mreže možete iskorisiti za svoju promociju i traženje novih klijenata. Tako na primer možete organizovati nagradnu igru gde se mogu dobiti zanimljive nagrade. One ne moraju biti skupocene, ali neka budu dovoljno privlačne velikom broju ljudi. Ali, neka uslov za učešće u nagradnoj igri bude ostavljanje podataka poput imena, prezimena i mail adrese. Na ovaj način moći ćete da napravite svoju bazu podataka i da je koristite kako biste zainteresovali osobe koje su vam dale ove informacije. Pa tako na primer ove podatke možete iskoristiti za obaveštenja u vidu akcija, promocija, novih proizvoda, itd.

Čak i ukoliko niste ljubitelj savremenih tehlologija, prilagodite se dobu u kome živite, jer upravo promocijom na Internetu možete ostvariti mnogo više kontakata u odnosu na klasične metode marketinga.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *