Nije tajna da plivanje ima brojne benefite na naš organizam, bilo da se ovim sportom bavite amaterski ili profesionalno. Ono što je svakako osnovna prednost plivanja je što u plivanju mogu uživati svi – mladi i stariji, oni sa jačom ili slabijom fizičkom spremom, trudnice, deca…

Zato smo za vas izdvojili nekoliko glavnih benefita koje plivanje ima na naše telo.

Otklanja bolove u leđima

Svakodnevno sedenje za računarom, manjak kretanja i fizičke aktivnosti doveli su do toga da više od dve trećine svetske populacije ima manji ili veći problem sa leđima, bilo kratkotrajno ili dugoročno. Plivanje je jedna od najboljih sportskih opcija za umanjenje bolova, ali i dugoročno rešavanje problema bolova u leđima. 

Kod onih koji imaju česte probleme sa bolovima u leđima, preporučuje se kraul plivanje, dok bi trebalo izbegavati prsni stil plivanja. Posebne benefite na bolove u leđima plivanje će imati ukoliko plivate u nešto toplijoj ili, još bolje, termalnoj vodi. Srbija ima brojne hotele i SPA centre sa termalnom vodom, te uvek možete otputovati na nekoliko dana i u neki od centara i potpunosti se prepustiti uživanju i opuštanju.

Smanjenje telesne težine

Dobro znamo da kada neko ima povišenu telesnu težinu, lekari i nutricionisti savetuju plivanje kao broj 1 aktivnost za smanjenje težine. Plivanje je idealan sport za one koji imaju koje kilo viška pre svega jer ne opterećuje zglobove.

Treneri preporučuju vežbanje oko 30 minuta, 3 puta nedeljno i to prsnim ili slobodnim stilom. Leđni stil takođe može biti opcija, dok je kraul stil koji se nešto ređe preporučuje.

Uz to što umanjujete svoju telesnu težinu i trošite kalorije, plivanje je sjajna opcija i za jačanje mišića – i to gotovo svih mišića u telu. Tokom plivanja koristite podjednako mišiće ruku, nogu, stomačne mišiće, prsa, leđa. Ono što može biti dobra opcija za smanjenje telesne težine, posebno kada su u pitanju hoteli Vrnjačka Banja, su programi hotela za smanjenje težine koji, uz program plivanja, uključuju i brojne druge tretmane, specifičnu ishranu, edukacije…

Umanjuje probleme visokog i niskog pritiska

Plivanje je aktivnost koja ima izuzetno velike benefite na naš organizam kada su u pitanju povišen ili snižen krvni pritisak. Efekti plivanja na povišen krvni pritisak posebno su izraženi pri laganoj aktivnosti, odnosno laganom plivanju. Stručnjaci preporučuju plivanje oko 30 minuta, minimum 3 puta nedeljno, idealno 4 puta tokom jedne nedelje. 

Za početnike, preporučuje se plivanje na kratkim stazama, sa dugačkim pauzama, dok vremenom možete skraćivati pauze i produžavati plivanje.

I kada je u pitanju nizak krvni pritisak, plivanje ima brojne benefit. Kada lagano plivate, dublje dišete, a samim tim kiseonik uspeva da dosegne sve delove našeg organizma, što automatski umanjuje neprijatnosti i probleme niskog krvnog pritiska.

Umanjuje simptome astme

Nije tajna da lekari astmatičarima savetuju plivanje, a posebno plivanje na moru. Plivanje je tehnika koja omogućava onima koji imaju simptome ili dijagnostifikovanu astmu da svedu mogućnost za astmatični napad na minimum, a da jačaju mišiće, imaju fizičku aktivnost i uživaju. Samo plivanje omogućava jačanje mišića koji obavljaju proces izdisanja, a koji je kod astmatičara često problematičan. 

Poboljšava gipkost tela

Problemi koji mogu nastati usled previše sedenja i malo fizičke aktivnosti mogu se jednostavno rešiti redovnim plivanjem, a na naš zglobni sistem upravo plivanje ima izuzetne benefite. Ukoliko ste ljubitelj tretmana i masaža, uz plivanje, uvek možete odabrati neki od SPA hotela u Srbiji i u potpunosti uživati u brojnim wellness i SPA sadržajima. Gipkost je takođe jedan od benefita plivanja, a kako je naše kompletno telo pri plivanju aktivno, ova disciplina ima i brojne benefite na okoštavanje i probleme sa zglobovima.

Prevencija raka dojke

Pojedina istraživanja pokazala su da žene koje imaju aktivnosti poput plivanja od svega 30-40 minuta, pet puta nedeljno, imaju i do 20% niži rizik za oboljenje od raka dojke. Kako je rak dojke jedan od veoma čestih oboljenja, uz sve druge benefite, plivanje je jedna sjajna aktivnost za poboljšanje sveopšteg stanja našeg organizma.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.