Pravila koja određuju ponašanje u društvu, poznatija kao bonton, važe na svakom mestu, bez obzira da li se radi o kući, kompaniji, restoranu, na ulici, u bioskopu… Činjenica da svako mesto ima svoje posebne kodekse koja, u skladu sa bontonom, govori i da je neformalna uređenost ponašanja neophodna da bi društvo funkcionisalo. 

 

Najkraće rečeno, bonton je i zaživeo jer je zajednicu trebalo urediti na način da svima jednako bude omogućeno pravo na osnovne ljudske slobode. Pod ovim se podrazumeva da vam niko ne smeta, ne ometa u radnjama zbog kojih ste se upravo tu našli, da vas ne iritira ili provocira, ali isto to sa vaše strane ka drugima.

Korporativni kodeksi su deo bontona

Bonton na koji smo naviknuti od malih nogu znači da smo spremni i da usvajamo kodekse, u školi, na fakultetu, na poslu. Kodeksi ponašanja su deo bontona koji su propisani, usmeno, ili pisanim putem, za manju zajednicu povezanu istim ciljem. Korprativni kodeksi su samo deo bontona, sa specifičnostima prilagođenim ciljevima kompanije.

Korporativne proslave, po logici, moraju biti u skladu sa pravilima bontona, ali uz uvažavanje specifičnosti poslovnog kodeksa kompanije organizatora. Ovo znači da se u restoranu, ili klubu koji je izabran kao mesto održavanja  proslave treba ophoditi po pravilima bontona, i uz uvažavanje kodeksa kompanije, bez obzira što se ne nalazimo na radnom mestu, i u prostorijama kompanije.

Poštujući vreme, poštujete druge

Pravila iz kompanije potpuno se prenose i na korporativne proslave, bez obzira što se radi o ležernijoj varijanti okupljanje, i to ne treba ispustiti iz vida od trenutka kada ste dobili poziv. Isto kao kad pođete na posao, držite se toga da nije lepo zakasniti! Dolaskom bez zakašnjenja, predstavljate se kao organizovana osoba, odajete poštovanje organizatoru proslave, ali i vodite računa o osoblju restorana kojima je vaše dobro raspoloženje radni zadatak.

Ljudi u restoranima imaju raspored koji je napravljen u dogovoru sa timom za organizaciju ispred kompanije, i svako zakašnjenje znači da se mora pristupiti izvesnim korekcijama.

Pravilo poštovanja vremena važi i ako je organizovana programska proslava koja sadrži scenario, pa se potrudite da ne propustite bitne delove za koje je organizacioni tim potrošio vreme i energiju.

Kodeks odevanja važi i na proslavi

Iako se ne radi o striktnom poslovnoj obavezi, korporativna proslava nije izlazak sa prijateljima na kojima se možete odenuti po želji. Za ovakvu vrstu “provoda” nisu obavezna poslovna odela, no trebalo bi naći kombinaciju koja zadovoljava i formalni i ležerni stil. 

Haljine pristojne dužine, bez otvorenih leđa, ili dubokog dekoltea za dame i sportska elegancija za gospodu je sasvim prihvatljiva za proslave. Odevna kombinacija koja sadrži pravu meru ležernog i klasičnog je uvek dobitna kombinacija.

Umerena količina alkohola, isto toliko đuskanja

Ne zaboravite da, uprkos tome što se ne priča o poslu, niste na žurci! Organizator će se verovatno potruditi i po pitanju jelovnika i ponude pića, ali ne morate da probate baš sve koktele. Ako vas i ponese dobra atmosfera (a neko iz kompanije, kao i restoran su zaduženi da je naprave) držite u glavi da ćete naredni radni dan biti deo klasičnih radnih obaveza. 

Ne biste voleli da kolege prepričavaju vaše alkoholisane ekscese i igranje na stolu, zar ne? Uostalom, tu je negde i vaš šef, i bez obzira na to što će možda zdravicom poželeti svima ugodno veče, već sutradan vas može pitati da mu donesete neki papir u kancelariju. U tu kancelariju ne želite da uđete pognute glave, a dobrog raspoloženja neće manjkati ni uz čašicu do dve!

Romanse nisu dobrodošle

Ležernost skupa nije znak da možete da se “nabacujete” kolegi, ili koleginici bez obzira koliko vam se dopada. Ako vam na poslu i daje signale koje tumačite kao ohrabrenje, korporativna proslava nije mesto za startovanje! Za tako nešto budite kreativni i nađite način da se vidite nezavisno od ljudi iz kompanije! 

Ovde ste da biste obeležili neki važan datum, događaj vezan za posao, a to ne znači i šansu da pokazujete svoje emocije. Čak i ako drugi znaju za vaše aspiracije, pre će se desiti da proslavu pamtite po neprijatnim stvarima nego kao početak jedne romanse.

Proslava nije mesto za sklapanje posla

Iako ste došli poslovno, proslave nisu mesto na kojima se razgovara o poslu na način na koji se to radi u firmi, inače se ne bi organizovale na ovakav način.

Razmena brojeva telefona, mejlova, eventualno nagoveštaj o čemu se radi je sasvim dovoljno posla za veče namenjeno poslovnom opuštanju.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *