Najjednostavnjije rečeno, to su živi mikroorganizmi ( poput bakterija ili gljiva ) koji, kada se konzumiraju u odgovarajućim količinama, donose domaćinu određenu zdravstvenu korist. Kada su prisutni u crevima, može se reći da održavaju red vašeg stomaka. Uspostavljaju i održavaju ravnotežu bakterija u crevima, koje su nam neophodne za varenje. Na taj način probiotik pomaže i pruža podršku zdravom mikrobiomu da: poveća broj zdravih mikroba, takmiči se sa patogenim bakterijama za hranljive materije i time ih blokira, izlučuje antibakterijske supstance, stimuliše imuno funkcije. Ima sposobnost da naseli creva dobrim bakterijama i time sprečava kolonizaciju loših. Zato se uvek preporučuje uz antibiotik koji, od svog uništavanja, ne štedi ni dobre bakterije. Iz svega ovoga, jasno se vidi, da ljudski crevni sistem je živ i da je vrlo važan balans mikroba. Ako se balans naruši ( stresom, lošom ishranom, nedostatkom sna, starenjem, toksinima iz okoline ili upotrebom antibiotika ) probiotik može da pomogne vašem telu. Čini se da, kako uđe u vaše telo, brzo shvati gde je problem i brzo reaguje, brzo shvati gde je problem i brzo reaguje, rešavajući upalu ili povećava imuni odgovor. Kontroliše štetne bakterije tako što im oduzima hranu i tako im otežava napredak. Ili dozvole patogenima određeni broj, ali im ne dozvoljava da ispuštaju toksine. Redovnim korišćenjem sprečavaju nastanak problema, a upravlja problemima ako do njih dođe. Neki sojevi mogu biti otporni na kiselinu i žuč, a neki imaju sposobnost lepljenja ( adhezije ) na štetne mikrobe i tako ih nosi van iz creva. Probiotik može biti, pored dobre bakterije i dobra gljivica.

NAJBOLJI  PRIRODNI  PROBIOTICI

Pored toga što se mogu unositi u vidu kapsula, kao lek, probiotici se mogu uneti i kroz brojne vrste namirnica. Kiseli kupus je na ovim prostorima dugotrajna tradicija i svi znaju koliko je zdrav ( bilo da se jede kao glavno jelo ili kao salata ). Zatim, nezaobilazni jogurt pun pozitivnih mikroba. Fermentisana soja ili „miso“ je japanski začin koji se dodaje supama, ribi ili prženju. Mana mu je što ga nije lako naći na našem podneblju. Koreanci imaju svoj kimči – jelo nastalo fermentacijom porvća u začinjenom sosu, a koristi se kao dodatak uz meso ili ribu. Kiseli krastavci, kornišoni su odlični prirodni regulatori odnosa mikroba. Kefir je fermentisani mlečni proizvod, nastao fermentacijom mleka i tibetanske gljive. Određeni sirevi takođe sadrže probiotske kulture ( čedar, gauda, švapski sir ). Kombuha je fermentisano piće koje se pravi iz zaslađenog čaja i kulture bakterija i kvasca. Ovaj eliksir mladosti je slabo poznat i zbog svog kiselkastog ukusa često odbijan, ali je izuzetna probiotska kultura!

ŠTA SU PREBIOTICI?

Namirnice koje nazivamo prebioticima su bogate vlaknima koja hrane dobre bakterije u stomaku a to su beli i crni luk, praziluk, mahunarke ( pasulj, leblebije, sočivo ), orasi, komorač. Za zdrav stomak ja najbolje konzumirati voće i povrće, što je u osnovi prebiotik.

KAKO SE REŠITI KANDIDA GLJIVICE?

Ova gljivica je uobičajeni stanovnik neših creva i kod žena vaginalnog trakta. Ipak, kada se njen broj nekontrolisano uveća, izaziva infekciju. Uzroci za kandidijazu su nezdrav život kao i ishrana i korišćenje antibiotika. Leči se sistemski i lokalnim antimikoticima, ali je veoma važna upotreba i probiotika, da bi se uspostavila normalna crevna flora. Lekovi regulišu uvećan broj kandide, ali naseljavanje creva dobrim patogenima rešavamo unosom probiotika. Oni su ti koji neće dozvoliti sledeći nalet uporne kandida gljivice!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *