Današnji način većine ljudi je brz, pun stresa i obaveza. Ishranu neretko stavljamo na poslednje mesto naše liste. Što zbog duge pripreme jela, što zbog visoke cene nekih prozvoda. Mnogo ljudi misli da je zdrava hrana nešto što ne može da se priušti svaki dan, pa smo u iskušenju da kupujemo razne nezdrave grickalice, veštačke sokove, slatkiše, a zapravo nista od toga skoro i da nema nutritivnu vrednost. Kako se hraniti zdravo, a jeftino, biti fit, pun energije i snage?

Stopa gojaznosti je danas nažalost sve veća i veća. To vodi ka mnogim bolestima, pa čak i onim najgorim. Hraniti se zdravo i imati dug život je lako, samo ako znate kako. Mnoge od nas, potraga za savršenim namirnicama i zdravom dijetom, čini još zbunjenijim jer postoji toliko filozofija ishrane. A zapravo je cilj učiniti sve jednostavno i dostupno svima.

Ishrana naših predaka

Ne morate mnogo otići u prošlost da nađete milion zdravih recepata. Postojale su 3 vrte useva a to su žitarice (pune ugljenih hidrata), biljne uljarice (bogate masnim kiselinama) i mahunarke (bogate proteinima). Nije u ishrani postojao beli, ili lažni crni hleb, industrijske grickalice, kolači su se jeli od meda i prirodnih sećera, itd. A sa druge strane, imali su dovoljno snage da se bave poljoprivredom, stočarstvom i da ceo dan budu aktivni. Jeli su ono što im je priroda dala u to doba godine i znali su kako iskoristiti svaku biljku.

Zdravi, jednostavni, i jeftini recepti

Kao prvo, kupujte namirnice sa naših podneblja i ono što je u to doba godine dostupno. Namirnice iz Azije ili Južne Amerike, za koje nikada ranije niste čuli, su u najčešćem slučaju skupe. Ili namirnice kojima nije sezona, na primer jagode u Novembru, nije organski i nimalo nije jeftino.

  • Voćne salate su odličan primer kako se hraniti zdravo a jeftino. Jabuke, banane, kruške, maline, i eto ukusne užine.
  • Kada probate peciva od celih žitarica i semenki, nećete se vraćati na beli hleb.
  • Jedite povrće takođe svaki dan. Postoji toliko mnogo recepata sa paprikama, plavim patlidžanom, tikvicama, blitvom, šargarepom, spanaćem, kupusom itd. Budite kreativni i oduševite porodicu novim jelima.
  • Ukljucite mahunarke u ishranu takodje kao što su grašak, sočivo, pasulj, naut jer sastavni deo svakog tela su proteini, koji ne dolaze samo od mesa i jaja.

Obogatite svoju ishranu vitaminima I ojačajte imunitet

Kako se hraniti zdravo, a jeftino? Da li je to moguće?

Da, moguće je, jer živimo na tlu koje je plodno i koje nam daje sve što nam je potrebno. Voće, povrće, žitarice se mogu naći na svakoj lokalnoj pijaci. Takođe, ako zaista nemate vremena da spremate ili to jednostavno ne znate, Kuća Zdravlja Srbija vam može pružiti rešenje.

Gde se hraniti zdravo, a jeftino? Najjednostavniji odgovor je, kod kuće, uz jela u koja ste 100% sigurni.  Ne budite u zabludi, jer sve se može postići kada je u pitanju Vaše zdravlje i zdravlje Vaše porodice i dece. Ishrana čini veliki deo života, drugi deo čini fizička aktivnost. Budite ispunjeni, zdravi i srećni, jer nam je sve to na dohvat ruke.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.