Usluge koje banke pružaju se ne menjaju od osnivanja, ali se način obraćanja klijentima uveliko promenio sa dolaskom interneta kao tehnologijom koja se koristi u bankarskom poslovanju.

Mobilno bankarstvo predstavlja novu eru u kojoj svaki klijent ima mogućnost da online pristupi računu, raspolaže sa svojim sredstvima putem telefona (plaća i vrši transfer novca), da virtuelno kontaktira sa bankom i da na isti način aplicira za kredite.

Puno se toga menja u savremenom bankarstvu i sve služi tome da banka bude što bliže klijentima.

E-banking i M-banking

E-banking je usluga koju dobijaju svi vlasnici računa i predstavlja mogućnost da se računu pristupi putem korisničkog naloga na sajtu banke.

Više nema potrebe da se ide u banku, čeka na šalteru, prebacuje novac… Sada se sve to radi online 24/7 sa bilo kog mesta koje ima internet konekciju. Moguće je koristiti i druge usluge poput menjačnice ili svoj račun povezivati sa drugima i direktno slati novac i pratiti transakcije.

M-banking je deo elektronskog bankarstva gde se na aplikaciji na telefonu dobija mogućnost da se na isti način raspolaže sa svojim računom i da se bez posećivanja sajta banke, lakše i direktno pristupi svom nalogu.

Beskontaktno plaćanje telefonom

Jedna od usluga koja se temelji na mobilnom bankarstvu jeste beskontaktno plaćanje telefonom koje olakšava svako plaćanje na kasi.

E-banking daje pristup računu, omogućava transfer novca online i obezbeđuje i plaćanje jednostavnim skeniranjem QR koda na računu, ali se razlikuje od ove mogućnosti koja predstavlja novu fazu u razvoju bankarstva.

Beskontaktno plaćanje telefonom predstavlja aplikaciju u kojoj se nalaze sve vaše kartice u digitalnom obliku pa kada negde plaćate račun, umesto kartica otvorite aplikaciju i skenirate ekran telefona.

I ovo je jedna od usluga koje ubrzavaju transakcije i olakšavaju funkcionisanje jer ne nosite kartice sa sobom, tražite ih, potpisujete račun ili ukucavate PIN Kod. Sve je pojednostavljeno, ali i bezbedno pa nema rizika da će neko zloupotrebiti telefon i kartice. Negde se verifikacija vrši otiskom prsta, skeniranjem lica ili se ograničava broj transakcija i njena visina.

Aplikaciju za beskontaktno plaćanje telefonom dobijate u svojoj banci i ona se  prilagođava njenim uslugama.

Online krediti

Korisnicima je svakako mnogo lakše od kako mogu da online konkurišu za kredit i kroz celu proceduru prođu brže, bez odlaska u banku.

Naime, banke omogućavaju da se zahtev popuni na sajtu banke i da se dokumenta predaju u skeniranoj verziji mejlom. I banka mnoge od njih prikuplja po službenoj dužnosti, a non-stop je na vezi sa klijentima koji se online mogu javiti i pružiti informacije službenicima.

Zbog svega ovoga, banka može da za samo pola sata obradi i odobri kredit pa su korisnici prezadovoljni jer se čitava procedura uprostila i postala mnogo brža. 

Mobilno bankarstvo je nešto što će nastaviti da se razvija i u budućnosti. Pre samo nekoliko decenija internet nije ni postojao, a danas je moguće online otvoriti račun, raspolagati sa sredstvima i biti klijent banke koja uopšte ne postoji nigde u blizini niti u fizičkom obliku.

Ovaj proces odgovara i klijentima i samoj banci pa će se usluge menjati i unapređivati na zadovoljstvo svih nas.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *