Sajmovi predstavljaju direktno sučeljavanje ponude i tražnje. Omogućavaju neposredne kontakte i predstavljaju mesto suočenja sa vlastitom vrednošću i mogućnostima. Na sajmu se otkrivaju novi proizvodi, prepoznaje i upoznaje konkurencija, a začajan su oblik promocije i možda i najznačajniji, jer ih karakteriše ekonomski i socijalni značaj. Ako se pripremate za učestvovanje u regionalnim, domaćim i međunarodnim sajmovima, onda eto odlične prilike da se upoznate i povežete sa finansijskim institucijama, poslovnim partnerima i da nađete načine kako svoju robu i usluge na najbolji mogući način predstavite.

Ali, za dobro i uspešno predstavljanje neophodan je zapažen sajamski nastup. Zato je izuzetno značajno definisanje ciljeva za predstavljanje na sajmu, ali i praćenje rezultata i efekata nakon zavšenih sajmova. Evo kako da prođete što zapaženije i kako da vaši promo pultovi budu najposećeniji tokom trajanja sajma.

Zašto treba učestvovati na sajmu?

Iako su se mnogi plašili, ali Internet, digitalni mediji i virtuelni svetovi nisu promenili ništa kada je u pitanju glabalni biznis i sajamski nastup. Jeste da je tehnologija napredovala i da su sada mogući još bolji načini za predstavljanje, ali nije promenio neposredni kontakt među ljudima, razmena ideja, stisak ruke i učtivost koja se od pamtiveka čuva i koja je sastavni deo prilikom svakog sklapanja poslova.

Ali, pre nego što započenete sa pripremanjem sajamskog nastupa, pre nego što počnete da se bavite vašom prezentacijom, načinom na koji ćete privući pažnju posetilaca, kreiranjem ideja kako da vaši promo pultovi budu upečatljivi, trebalo bi da sebi postavite nekoliko osnovnih pitanja. Tako se, na primer, zapitajete šta su vaši ciljevi tokom nastupa na sajmu i zašto se odlučili da učestvujete baš na određenom sajmu.

A ako su odgovori zašto što želite se promovišete imidž vaše kompanije, privučete nove potrošače i predstavite nove proizvode, onda bi trebalo da pratite tri sledeća koraka kako bi vaš sajamski nastup bio uspešan.

Evo o čemu posebno treba da vodite računa.

Za postizanje uspeha na sajmu morate da jasno definišite ciljeve, odredite budžet i realno izračunate moguću dobit. Ako ove korake ispoštujete, onda vam je uspeh zagarantovan. Od definisanja sajmaskih ciljeva zavisi kako ćete isplanirati celokupan sajamski nastup, počev od mesta za štand, dizajna, pozivanja i privlačenja posetilaca, promo pultova, ali i načina kako ćete sa posetiocima komunicirati.

Kolektivni ili samostalni nastup na sajmu, pitanje je sada!

Da li treba izlagati samostalno ili kolektivno često se početnici u biznisu pitanju prilikom pripremanja svog prvog sajamskog nastupa. Svi oni koji se odluče za kolektivno izlaganje najpre žele da smanje troškove za nastupanje na sajmu ili pak nemaju dovoljno izlagačkog iskustva. Ima i onih koji se opredeljuju za kolektivno izlaganje u situacijama kada ne mogu sami sve da urade kako bi samostalno nastupali na sajmu, a ponekad se za kolektivni nastup odlučuju i oni kojima ne treba mnogo prostora za izlaganje.

Za samostalni nastup na sajmu opredeljuju se iskusni izlagači, svi oni kojima je važno da privuku nove klijente, oni koji bi da istaknu imidž svoje kompanije kao i oni koji žele da lansiraju nove usluge i proizvode. A među samostalni izlagačima nalaze se i preduzetnici koji sami mogu da plate sajamski nasup, kojima je važan dizajn i mesto štanda, koji biraju kakvi će im promo pultovi najpre privući korisnike i kako što zapaženije da prođu tokom trajanja sajma.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *