Robert Siladji personalni trener

Mnogi ljudi kažu za sebe da vežbaju, ali se to na njima prosto ne vidi. Rezultati, barem oni ozbiljni, izostaju, što se odražava na motivaciju za vežbanje i pridržavanje pravilne ishrane.

Zamolili smo profesionalnog personalnog trenera Roberta Silađija da nam objasni zašto se to
dešava i kako da se promeni.

1. Odsustvo procene zdravstvenog stanja i kondicije

Prva stvar na koju treba obratiti pažnju pre početka vežbanja je opšte zdravstveno stanje, odnosno kardio-respiratorni kapacitet i statika tela. Ukoliko je osoba dugo živela sedelačkim načinom života i ima loše držanje, najpre mora da proveri svoje kapacitete za izlaganje fizičkim naporima.

To mora ipak da učini stručna osoba koja poznaje telesne testove koji se primenjuju pre početka vežbanja. Podrazumeva i merenje procenta masti u telu, raspored masti, kao i utvrđivanje postojanja eventualnih deformiteta kičmenog stuba i opšteg držanja.

Ukoliko se osoba odluči da vežba u sopstvenoj režiji bez prethodne procene zdravstvenog stanja i kondicije rizikuje da dođe do povreda ili narušavanja ritma srčanog rada. Vrlo često osoba uviđa da joj vežbanje „ne ide“ i lagano odustaje.

2. Vežbanje u sopstvenoj režiji kod kuće

Vežbanje u sopstvenoj režiji se obično pravda nedostatkom vremena i verovanjem da profesionalni programi vežbanja „nisu nikakva filozofija“. Osoba se obično pridržava nekolicine vežbi koje je usvojila u školi ili putem nekog od You Tube kanala.

Kako je svaka individua posebna, tako i program vežbi mora biti individualno kreiran da bi zaista dao rezultate. Vežbanje u sopstvenoj režiji je najčešće sa vrlo slabim opterećenjem u odnosu na ono koje je osobi potrebno, pa i ne daje naročite rezultate.

Nešto ređe, kod osoba koje vrlo ambiciozno uđu u samostalno vežbanje, može da dođe do preopterećenja, pa i ozbiljnih povreda. Pored tipa vežbi, potrebno je odrediti intenzitet i dinamiku vežbanja, što bez prethodne edukacije nije moguće.

Personalni trening Novi Sad
Robert Siladji

3. Vežbanje u teretani bez stručnog nadzora

Mnoge osobe odluče da idu u teretanu očekujući da će se tamo već nekako snaći da nauče sve što im je potrebno za ispravno vežbanje. Instruktori koji su zaposleni u teretanama obično svakog novog vežbača upoznaju sa spravama u teretani i načinom njihovog funkcionisanja.

Tu su da daju poneki savet i da odgovore na neka od vaših pitanja u vezi intenziteta vežbanja.

Ali, oni ne ulaze dublje u individualni rad vežbača, niti procenjuju njihovu kondiciju i zdravstveno stanje.

Često se dešava da važbači odustaju kada uvide da je rad u teretani za njih pretežak, odnosno da su izabrali neadekvatan set vežbi spram svojih mogućnosti. Nadalje, ne umeju samostalno ili uz konsultacije sa drugim vežbačima da pronađu koje su to vežbe koje će ih dovesti do cilja.

4. Vežbanje na grupnim treninzima

Vežbanje na grupnim treninzima može biti nešto efikasnije od samostalnog vežbanja u teretani, ali i dalje nije usaglašeno sa individualnim mogućnostima i potrebama vežbača. I dalje su moguća povređivanja vežbača jer fitnes instruktor nema mogućnost da nadgleda vežbanje svakog ponaosob.

On se samo trudi da dobro pokaže i opiše vežbu, dok je primena stvar svakog vežbača ponaosob.

U odnosu na njih, personalni trener najpre proverava vaše fizičke mogućnosti, opšte stanje, potom zajednički određujete ciljeve vežbanja. Personalni trener će odrediti program vežbi, intenzitet i dinamiku kojom će se te vežbe sprovoditi.

Naravno, bitna uloga trenera je i kontrola izvođenja vežbi, kao i motivacija vežbača. Trener već zna gde su slabe tačke vežbača i na šta mora posebno da se obrati pažnja.

Efekti koji se postižu vežbanjem sa personalnim trenerom su daleko veći i trajniji nego u svim drugim oblicima samostalnog ili grupnog vežbanja.

5. Nepravilna ishrana

Neuravnotežena i nepravilna ishrana je još jedan važan činilac zbog kog mnogi vežbači nemaju dobar efekat vežbanja. U poplavi novih dijeta ili režima ishrane mnogi vežbači će se hraniti neadekvatno i smanjiti efekat svojih napora. Mnogi mogu čak dovesti svoje telo do deficita pojedinih nutrijenata i osećati slabost.

Personalni trener će se prilikom određivanja individualnog programa vežbanja pozabaviti i ishranom vežbača. Svaki vežbač će dobiti tačne smernice u ishrani kojih treba da se pridržava ukoliko želi da ostvari najbolje rezultate.

Robert Silađi je personalni trener iz Novog Sada koji je svoj rad prilagodio potrebama žena kao vežbača, sa kojima već godinama postiže odlične rezultate. Od skoro je aktivan i njegov online program vežbanja koji omogućava da svoj program vežbi pratite preko interneta.

Posetite sajt robertsiladji.com i uverite se zato je njegov program za kratko vreme postao
vrlo popularan.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.