Planirate da pokrenete sopstveni biznis, ali niste sigurni koliko će vam trebati kao početni kapital? Ako razmišljate o dugornočnom planu, onda otvaranje stovarišta nije loša ideja. Ovakav posao se pokazao kao veoma isplativ, posebno ukoliko garantujete kvalitet usluge. Ako i dalje nemate ideju koji tip stovarišta biste otvorili, evo nekih predologa koji vam mogu biti od pomoći.

Veličina prostora predviđenog za stovarište

Pre samog otavranja stovarišta potrebno je da pronađete slobodan prostor, tj. plac. U zavisnosti od toga kojom delatnošću želite da se bavite, potreban je plac određene površine. Međutim, jedna od velikih prednosti ovog posla je u tome što ne morate da ulažete previše u infrastrukturu bez obzira na to da li planirate da otvorite stovarište auto delova ili stovarište sekundarnih sirovina. Ono što je svakako neophodno jeste priključak za vodu i struju, kao i postojanje kancelarije u kojoj biste primali klijente. Ukoliko planirate da nabavite građevinski materijal, morate obezbediti i magacinski prostor. Naravno, kako se posao bude razvijao možete razmišljati o proširenju kancelarijskog prostora.

Stovarišta auto delova

Jedna od isplativijih investicija kod nas jesu stovarišta auto delova. Kako većina stanovnika nije u situaciji da vozi novi auto, onda su prinuđeni da relativno često menjaju delove za auto. Iz tog razloga je ovakvo stovarište dobra opcija. Sve što vam je potrebno jeste da budete dobro snabdeveni auto delovima, ali i da znate gde možete da nabavite određeni deo ukoliko ga već nemate na stovarištu.

Danas je posebno popularno da se delovi i polovni automobili uvoze iz inostranstva. Najčešće, ovakva investicija je povoljnija u odnosu na kupovinu delova u Srbiji. Međutim, da bi se odlazak u inostranstvo isplatio, potrebno je da nabavite veći broj delova koji se relativno često kupuju kod nas. Takođe, preporuka je da se odlučite od kog proizvođača želite da nabavljate delove. Iako postoje stovarišta za auto delove koji trguju delovima većine proizvođača, pokazalo se da ljudi ipak imaju više poverenja u one „specijalizovane“.

Stovarišta građevinskog materijala

Bilo ko da gradi kuću ili bilo kakav objekat će građevinski materijal tražiti na nekom stovarištu. I zato zašto ne biste postali konkurentni na tržištu i uspeli da profitirate i vi i kupci? Naime, postoje velike razlike u ceni istog proizvoda od stovarišta do stovarišta i to većina kupaca zna. Zato, pre otvaranja svog stovarišta istražite tržište i formirajte cene tako da vi ne budete na gubitku, ali da cenom privučete klijenta.

Takođe, veoma je važno da se opredelite koji tip građevinskog materijala želite da prodajete. Kao i u slučaju stovarišta auto delova, bilo bi dobro da prodajete samo određenu vrstu materijala. Nakon toga, istažite dobavljače materijala za Srbiju i direktno ih kontaktirajte. Na taj način možete dobiti najrealnije i najpovoljnije cene. Takođe, ukoliko ste upoznati sa nekim od izvođača radova, ne bi bilo loše da se povežete i da im nabavljate građevinski materijal. Na taj način ćete moći da imate sigurne prihode, a ukoliko se pokažete kao pouzdan saradnik, vrlo brzo ćete na osnovu preporuka dobiti nove klijente.

Ne očekujte da se obogatite preko noći

Kao i većina poslova, otvaranje stovarišta je zahtevan posao i zahteva da se pre samog otvaranja dovoljno informišete o mogućim dobicima, ali i gubicima. Ono što je sigurno, ukoliko planirate da poslujete više godina, ne očekujte da ćete se brzo obogatiti. Potrebno je vreme da se pročujete na tržištu kao neko ko prodaje kvalitetan materijal za razumnu cenu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *