Izgleda da proces približavanja Evropskoj Uniji nije zahtevan na političkom nivou, već i te kako ima zahteva i kada je posao u pitanju. Zato je potrebno na vreme se pripremiti. Do pre 2 godine, u Srbiji je samo 10% kompanija koristilo poslovni softver, a pošto je približavanje EU podrazumevalo i promenu načina poslovanja, onda je počelo da se razmišlja kako poslovni softver što više primeniti na tržištu.

Ukoliko počnemo malo da istražujemo srpsko tržište, uočićemo da kod nas dominiraju male i srednje kompanije koje kreiraju poslovni softver. Ne uzimajući u obzir svetske kompanije, treba ipak imati u vidu da su veliki igrači ipak dominanti na tržištu i da njihovi prihodi zapravo predstavljaju  više od polovine ukupnog prihoda.

I dok se još uvek spekuliše o potencijalima softverske industrije kod nas, o srpskoj pameti i odlivu mozgova, treba znati da se sa osnivanjem kompanija koje kreiraju poslovni softver počelo još davne 1989. godine i da je prosečna starost ovakvih preduzeća oko 15 godina, tako da svaka ozbiljna knjigovodstvena agencija nudi poslovni softver. Uslovi tržišta, nove tehnologije i savremeno doba doveli su do toga da broj zaposlenih u ovim kompanijama raste iz godine u godinu i da najbolje funkcionišu male i mikro kompanije. Razlog tome jesu efekti koji nastaju kada je kompanija mala, a tim od tri čoveka mnogo bolje funkcioniše nego kompanija od nekoliko hiljada ljudi. Naime, ima prednosti i mana kada radite u malom timu i kada radite u velikom sistemu, jer ipak je najvažnije da budete uspešni na tržištu, a da li radi dva čoveka ili 200 ljudi, to je najmanje bitno, ako je profit zadovoljavajući.

Prodajom do dobre pozicije na tržištu

Do pre dve – tri godine, većina kompanija se nije bavila prodajnim aktivnostima, jer je bilo važno stvoriti poslovni softver, a oko prodaje su se smišljali načini na licu mesta, kako bi se ukazalo na sve mogućnosti koje taj program može da pruži. Danas je situacija nešto drugačija, pa se u okviru kompanije stvaraju i mali timovi čiji su zadaci da predstave poslovni softveri i programe koje stvaraju, a time i da ubede potencijalne kupce da ukoliko kupe neki od programa da se sigurno neće pokajati.

A kako to izgleda na našem tržištu? Naime, poslovni softver se prilagođava poslovima za čiju svrhu se stvara, pa osim što predstavlja podršku u poslovanju, on često predstavlja i brojna rešenja za upravljanje kompanijama i planiranje poslova, kao i za upravjanje odnosima s kupcima i dokumentima, ali može da predstavlja i podršku prilikom odlučivanja. Tako da vam poslovni softver jako može pomoći nezavisno od toga da li vaš izvor prihoda predstavljaju jeftini apartmani  u Beogradu, prodaja bele tehnike ili pružanje nekih usluga. Mnogi srpski proizvođači softvera prepoznali su osnovne funkcije koje su kompanijama potrebne, pa stvaraju  rešenja za nabavku, prodaju, skladište, obračunavanje plata, finansijsko računovodstvo, pa onda ne iznenađuje podatak zašto je većina programa namenjena kompanijama koje se bave maloprodajom, veleprodajom, ali i proizvodnjom.

Nije ni Srbija mimo sveta, jer ne samo da imamo pamet i znanje, već i mlade ljude koji su i te kako spretni kada je nova tehnološka revolucija u pitanju. Važno je samo prepoznati potencijal i mogućnosti koje neko poslovno rešenje može da pruži, a u borbu sa konkurencijom i stvaranje svog mesta na tržištu treba krenuti odmah, jer novi izazovi su tu, samo se treba uhvatiti u koštac sa njima i hrabro krenuti napred.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *