Zdrav doručak i to još zdrav doručak u Beogradu, gradu u kojem nikada nemate dovoljno vremena za sve što ste zamislili, zvuči prilično utopistički. S obzirom na to da vas od ranog jutra hvata panika da ne stižete ništa, uvek posežete za najbržim i najlakšim rešenjem kada vam stomak traži „dopunu“ – pekara! Pekara je spas za sve one koji od samog početka dana žure i jure, a ipak nikako ne mogu a da ne prezalogaje nešto pa makar to bila i najnezdravija moguća varijanta. Pa šta, ujutru je sve dozvoljeno, imamo vremena da potrošimo kalorije, a do kraja dana ćemo već ispraviti grešku i hraniti se zdravije. Zar ne? Pogrešno!

Šta bi trebalo da jedemo za doručak?

Da se razumemo – pekara nije uvek i nužno loše rešenje kada je doručak u pitanju. Makar u Beogradu, postoje pekare koje su luksuznije, odnosno, uslovno rečeno zdravije jer nude specijalizovana peciva i zdrave obroke u vidu salata, kombinacija grčkog jogurta sa žitaricama i slično. Ovakve pekare imaju zdravije varijante vašeg omiljenog peciva, a osim zdravih obroka u ponudi imaju i hrono sendviče i peciva koji su svakako preporučljiviji od onih običnih, od belog brašna. Tako da, u izuzetnim slučajevima, doručak u pekari nije „greh“.

Kada je reč o drugim varijantama zdravog doručka, negde možemo da pretpostavimo da je sve što je domaće i „diy“ – zdravo. Čak i sendvič! Ukoliko birate pecivo (kiflu ili hleb) od celog zrna, a sendvič obogatite omletom, barenim jajima ili nemasnim sirom, čak i ovakav obrok može da bude zadovoljavajući sa stanovišta nutricionizma. Bitno je da izbegavate suhomesnate proizvode i kalorične namaze poput margarina i majoneza i čak i sendvič može da bude jedan od predloga za zdrav doručak u Beogradu, kada ste u žurbi!

Musli i ovsene kaše spadaju u zdraviju hranu, ali ovde postoji jedna zamka – kupovni proizvodi ove vrste baš i nisu zdravi jer sadrže mnogo šećera koji, naravno, nisu preporučljivi. Možete da jedete i musli i ovsenu kašu, ali kada ih napravite sami od ovsenih pahuljica, zdravih semenki i (malo) suvog voća, kada znate šta stavljate i kada znate kada i koju količinu konzumirte. Isto važi i za voćni jogurt – pravite ga sami i imaćete zdravu varijantu omiljene polastice! Možda će vam trebati malo više vremena, ali vaše zdravlje je neprocenjivo!

Mnogi smatraju da je smuti odlična ideja za doručak, međutim, i ovde postoji zamka! Smuti jeste zdrav ali – ne za doručak! Smuti je odlična užina, dodatak ishrani između obroka, ali nikako se ne oslanjajte na ovaj „obrok“ kao najvažniji u toku dana. Njemu nedostaju proteini te ćete  vrlo brzo biti jako gladni što dalje znači – nećete odoleti ukusnoj brzoj hrani!

Iako se nekako podrazumeva, valjalo bi naglasiti da kafa nije doručak! Mnogi ujutru biraju kafe sa šlagom, sladoledom i drugim dodacima, prave kalorijske bombe koje su zapravo samo prazne kalorije! U trenutku ćete zbog sveg šećera osetiti sitost (možda i mučninu!) ali ćete već posle desetak minuta moći da pojedete šta god vam padne šaka. Kafa je dozvoljena, ali crna i nikako kao zamena za doručak već kao dodatak!

 

 

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.