Razvijati bilo koji posao u složenoj ekonomskoj situaciji kakva je danas prisutna na globalnom nivou, mnogima zvuči kao nemoguća misija. Trenutna recesija koja vlada u celom svetu uzima danak u svim oblastima poslovanja, pa tako i kada je u pitanju e-trgovina. 

Međutim, sigurno je da i u tako teškim ekonomskim prilikama postoje načini kako da zadržite promet i ostvarite željeni profit. Evo nekoliko saveta kako da u komplikovanim okolnostima održite, razvijete i podignete vašu internet trgovinu na jedan viši nivo.

#1 Fokusirajte se na prave kupce 

U vreme kada je tržište u padu, vaš odgovor ne bi trebalo da bude da nudite preterane popuste u pokušaju da pridobijete što više kupaca, odnosno da ih zadržite po cenu niskog profita ili održavanja firme “živom”. Suviše niske cene, sa minimalnom zaradom, privućiće klijente koji traže samo ono što je najjeftinije i vrlo je verovatno da će vas napustiti onog trenutka kad dobiju povoljniju ponudu od vaše. Dakle, spuštanjem cena u momentu kada one svuda oko nas rastu, postavlja se pitanje koliki procenat svog profita ćete nastaviti da gubite kako biste zadržali kupce. Razmislite, da li vam se to isplati?

Umesto da to radite, možete se fokusirati na najbolju ciljanu grupu klijenata i pokušati da im ponudite najbolje i najkvalitetnije iskustvo kupovine. Ovakvi klijenti imaju izuzetno veliku vrednost kada je u pitanju vaše poslovanje. Oni su lojalni vašem brendu i poslovanju i nastaviće da kupuju iznova zbog odlične usluge koju im nudite. 

Zato bi jedan od osnovnih koraka trebalo da vam bude optimizacija vaše web lokacije i prilagođavanje ovoj grupi potrošača. To će osigurati da oni dobiju najbolje korisničko iskustvo upravo u vašoj e-trgovini. Sve dok im pružate kvalitetnu i lako dostupnu uslugu oni će ostati lojalni vašem brendu, a vi ćete ostvarivati prodaju bez smanjenja profita. 

U te svrhe, najbolje bi bilo da izrada web sajtova za vaše e-trgovine bude posao koji će uraditi profesionalci. Naravno, statistika, vaše sugestije kao menadžera i njihovo iskustvo u ovom poslu će biti ključ uspeha.  

#2 Fokusirajte se na kanale visoke vrednosti

Ukoliko se već bavite e-trgovinom sigurno znate da nisu svi kanali prikladni za vaše poslovanje. Zato svoje vreme i resurse treba da usmerite na one kanale koji imaju višu stopu konverzije. Kada odredite koji kanali vam donose najveći povraćaj uloženih sredstava, poradite na saobraćaju koji dobijate kako biste povećali stopu konverzije. 

Trenutno su YouTube, Facebook, Instagram i druge društvene mreže jako popularne sa ogromnim brojem korisnika. Međutim, treba obratiti pažnju i na druge, novije kanale koji nezadrživo rastu, kao što je TikTok, posebno ako su proizvodi i usluge koje nudite vezani za Z generaciju ili milenijalce. 

Bespredmetno je govoriti za ljude koji se bave e-trgovinom da moraju da imaju perfektno urađene web stranice i da izrada sajtova u te svrhe treba da bude na profesionalnom nivou. Isto tako, da bi se privuklo što više kupaca i da bi se ublažile posledice svetske ekonomske krize treba tražiti i druge kanale prodaje koji imaju visoku vrednost. Društveni mediji su odličan način da to i učinite.

#3 Istražite načine da dobijete dodatnu vrednost

Čak i uz pravu pripremu, mnoge kompanije koje se bave e-trgovinom će verovatno i dalje osećati teret recesije. Pad prodaje i dalje je moguć jer će kupci usled manjka novca dodatno stezati svoje novčanike. 

Kada se to dogodi, uobičajena reakcija firmi je da naprave kompromis u pogledu cene, nudeći popuste i promocije na neke svoje proizvode kako bi povećali prodaju, posebno ako klijenti kupuju preko interneta. Međutim, imajte na umu da smanjenje cena može naneti velike štete finansijskoj fleksibilnosti same kompanije. 

Voren Bafet, veliki biznismen, investitor i filantrop je jednom rekao: “Ako imate moć da podignete cene bez gubitka obima posla zbog konkurencije, imate dobar posao. A ako morate da imate molitvenu sesiju pre nego što podignete cenu za 10%, onda imate užasan posao.”

Zato, umesto da snižavate cene razmislite o drugim načinima da ponudite novu vrednost. Ponudite produžene rokove otplate ili veće garancije za robu, besplatnu dostavu ili bodove lojalnosti, i obavezno klijentima predočite sve pogodnosti koje mogu dobiti ako kupuju kod vas. Na kraju, ako zaista želite da spustite cene, ponudite pakete sniženja umesto sniženja po artiklu. Na ovaj način možete da promovišete svoje druge proizvode ili usluge, odnosno da prodate robu koja vam slabije ide. 

Takođe možete pokrenuti blog, gde ćete kreirati sadržaj koji stvara dodatnu vrednost. Korisni saveti, uputstva za upotrebu ili na primer neki recepti (ako prodajete uređaje za pripremanje hrane i pića) mogu dodatno privući potencijalne kupce i pomoći im da se odluče da kupe vaš proizvod.

#4 Napravite zaokret u poslovanju

Zaokret ili promena pravca poslovanja može biti prilično teška odluka za svakog preduzetnika. Ali ako stvari ne izgledaju baš najbolje, to može biti i odluka koja će vas održati na površini, pa čak i podići poslovanje vašeg preduzeća. 

Na primer, usled krize može se dogoditi da preduzetnici koji se bave dropshipping-om imaju problema sa svojim poslovanjem. Ako velike kompanije smanje operativne troškove za logistiku, isporuka robe može biti otežana ili skuplja nego inače. Ukoliko roba ne stigne na vreme e-trgovci će biti primorani da se pravdaju kupcima kako su u milosti i nemilosti svojih dobavljača i da će roba ipak na kraju stići, samo malo da se strpe. To svakako nije dobra praksa. Takođe, devizni kursevi mogu prilično oscilirati a ako je rok isporuke velik, može se dogoditi da se radi bez ili sa minimalnom zaradom.

Zato se e-trgovci mogu okrenuti ka kovencionalnoj maloprodajnoj e-trgovini gde preduzeće kupuje, skladišti i rukuje zalihama robe. Ova akcija zahteva više kapitala i rada ali obezbeđuje i veću kontrolu nad robom.

Iako će inflacija i kriza u kojoj se nalazi svetska ekonomija trenutno nastaviti da traju, još uvek postoje načini da se borite za svoj biznis i profit. Zlatno pravilo je da se fokusirate na ljude i platforme koje nude najbolji povraćaj ulaganja i koje rade brzo i efikasno, ali i da se stalno prilagođavate novonastalim trendovima na tržištu. 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *