Svaki preduzetnik zna sa kolikom količinom papirologije se svakodnevno suočava. Od trenutka otvaranja firme i prijave u Agenciju za privredne registre, pa sve do nabavke materijala, izdavanja faktura, vođenja knjiga i obračuna poreza, svaki deo procesa je praćen papirologijom. Zbog toga se često dešava da preduzetnici, pogotovo početnici, nemaju vremena da se bave svojom delatnošću i da joj se posvete na pravi način da bi razvili posao, već većinu vremena provode nad knjigama. U svemu tome od velike pomoći je knjigovodstvena agencija.

Knjigovodstvena agencija i osnivanje firme

Knjigovodstvena agencija je firma specijalizovana za vođenje knjiga i obavljanje svih poslova vezanih za poslovnu administraciju. Od samog otvaranja firme knjigovodstvena agencija Vam može biti od velike pomoći jer će se stručnjaci pobrinuti da Vam olakšaju svaki korak. Na taj način, umesto da Vi lično idete u Agenciju za privredne registre i Poresku upravu, stručnjaci to mogu obaviti umesto Vas. 

Ako ste privrednik početnik, sam proces otvaranja firme nije toliko komplikovan kao kod osnivanja Društva sa ograničenom odgovornošću. Ako planirate da otvorite DOO (Društvo sa ograničenom odgovornošću) i to sa više partnera, otvaranje firme može biti komplikovanije nego što ste mislili. Knjigovodstvena agencija Vam tu može biti od velike pomoći jer umesto Vas mogu da sastave Osnivački akt novoosnovanog DOO u kom će biti jasno precizirana struktura preduzeća, udeo svakog partnera u osnivanju i način same podele profita. Pored toga knjigovodstvena agencija umesto Vas može da izradi dokument o imenovanju direktora i upravnog odbora firme.

Knjigovodstvena agencija i porezi

Kada otvorite firmu moraćete da plaćate porez i izmirujete ostale obaveze prema državi. Ako ste paušalac najverovatnije nećete imati mnogo zaposlenih pa ćete sami moći da plaćate porez i doprinose. Međutim, ukoliko imate mnogo zaposlenih, taj proces je komplikovaniji, odnosno ima mnogo više papirologije. Zbog toga knjigovodstvena agencija umesto Vas može da radi prijavu i odjavu zaposlenih, da vodi računa o plaćanju penzionog i socijalnog svim radnicima, a nekada i da umesto Vas sastavlja ugovore o radu.

Ono od čega svi privrednici imaju najveću glavobolju je vođenje knjiga i obračun poreza. To je zapravo i osnovna delatnost svake knjigovodstvene agencije. Ukoliko unajmite stručnjake, oni će umesto Vas voditi glavnu knjigu, analitiku kupaca, kontrolu sredstava, obračun poreza na dodatnu vrednost (PDV), kontrolu računa, obračun amortizacije sredstava, analizu poslovanja i obračun rezultata. Pored toga oni će umesto Vas izrađivati i godišnji račun, dakle bilans stanja, bilans uspeha i Statistički aneks. 

Knjigovodstvena agencija će Vam pružiti i savete u vezi poreza i za Vas će biti predstavnik kod Poreske uprave ukoliko dođe do neke greške prilikom obračunavanja poreza. Od stručnjaka ćete dobijati i savete u vezi poreskih olakšica.

Onlajn usluge 

Kako živimo u 21. veku i tehnologija je napredovala munjevitom brzinom većina knjigovodstvenih agencija je svoje poslovanje tome prilagodilo. Tako danas imate knjigovodstvene agencije koje pružaju onlajn usluge zahvaljujući kome ne morate stalno da idete u njihove kancelarije, već možete da im šaljete skenirana dokumenta. U nekim knjigovodstvenim agencijama ćete dobiti i onlajn savetovanje.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *