Da li se put do uspeha u poslu mnogo razlikuje od puta ka uspehu u privatnom životu? Ključ uspeha je ono što nam treba, nego šta bi taj ključ mogao biti? Da li su to neke naše veštine, znanje, sposobnosti ili nešto drugo? Stručnjaci kažu da je ključ u dobroj komunikaciji i izgleda da su u pravu, kada malo bolje razmislimo.

Zašto je važna dobra komunikacija 

Ljudi komuniciraju putem svojih jezičkih sposobnosti, usmenih ili pisanim. Neretko se može čuti izraz ”problemi nastali usled loše ili nedovoljne komunikacije”. Dakle, komunikacija, kada je loša ili nedovoljna, predstavlja nešto loše i nepoželjno, a kada je dobra, onda je ona put do uspeha. A da li smo mi svesni toga kako komuniciramo sa okolinom, i kako okolina komunicira sa nama? Da bismo poboljšali komunikaciju, najpre treba da se nepristrasno utvrdi kako komuniciramo. Jer da bi se našao način da nešto poboljšamo i unapredimo, moramo da imamo činjenice na osnovu kojih možemo da definišemo komunikaciju.

U poslovnom svetu uspeh i komunikacija su i te kako povezani

Prilikom obavljanja bilo kog posla koji radimo u timu ili makar sa jednom osobom, komunikacija je neophodna, a posao može da se uspešno obavi jedino kada je ona na potrebnom nivou. Informacije treba razmenjivati i sa kolegama, i sa klijentima, tako da je u zavisnosti od situacije i sagovornika treba prilagođavati. Dobra komunikacija, međutim, ne donosi boljitak samo u obavljanju posla, već i u međuljudskim odnosima, što na kraju rezultuje uglednom firmom koja je za primer, i sa kojom bi svi rado poslovali, za koju je sinonim jednostavno uspeh.

Osvestiti način kako s drugima razgovaramo da bismo znali na čemu da radimo

Prvi korak ka uspešnijoj komunikaciji jeste da postanemo svesni i da malo analiziramo sami sebe, odnosno način na koji razgovaramo sa drugima. Sigurno je da nam s nekim osobama komunikacija ide lakše nego s nekim drugim, i razlog za to sigurno postoji. Dakle, treba da sagledamo šta je ono što je u toj komunikaciji do nas – da li, na primer,  brzo izgubimo volju za daljim komuniciranjem jer je neko previše usporen, ili pak nekog ko je žustriji u komunikaciji ne možemo da ispratimo. I nakon toga, šta je ono što kod sebe možemo da unapredimo kako bismo mogli da uspešno komuniciramo bez obzira na njegove osobine. Takođe, treba da budemo svesni i toga da ponekad nešto što kažemo može različito da bude doživljeno ako tom prilikom koristimo određenu gestikulaciju. 

Neverbalna komunikacija kao neodvojiv deo procesa komunikacije

Ono kako kažemo podjednako je važno kao ono što izgovaramo – ponekad čak i važnije. Neretko gestovi pokazuju i ono što nismo rekli, a toga ne moramo ni biti svesni. Postoje neki trikovi koji se tiču govora tela koji se u komunikaciji mogu primeniti, i koji se, naravno, mogu uvežbati, i to na posebnim pcm treninzima. Ima određenih pokreta i gestova koji su univerzalno dobri i koje niko neće protumačiti pogrešno, kao što je to slučaj kada su reči u pitanju. 

Vežbanje komunikacije kroz praktičnu primenu

Nikome ne znači mnogo kada se o nekoj temi koja je praktične prirode mnogo teoretiše. Tako i u priči o poboljšanju komunikacijskih veština – ne znači mnogo pričati kako treba ovo ili ono – već je potrebno konkretizovati i učiniti situaciju što “plastičnijom”. Pošto su sve osobe različite, i pošto postoje različiti tipovi ličnosti – treba steći znanje o osobinama koje su karakteristične za određeni tip. I prema tome postoji način komunikacije koji je prilagođen njima. Bilo kakve generalizacije nisu dobre, niti poželjne – u smislu da postoji jedan način komunikacije sa ljudima koji su manje ili više obrazovani, ili koji se razlikuju po polu i slično. A kada je reč o vežbanju, ipak se najbolje vežba i stvarnim situacijama – svesno poboljšavate segment po segment, ili oprobavate novi pristup s onima s kojima vam komunikacija škripi. 

Na poslu je komunikacija možda najteža

Zapravo, sve zavisi od toga u kakvom i kolikom timu radite – što je struktura u organizaciji komplikovanija i složenija, to je i komunikacija zahtevnija. Problemi se javljaju kada kanali komunikacije nisu dobro uspostavljeni, pa dolazi do nesporazuma, a onda i do konflikata, koje kasnije nekad i nije tako lako razrešiti. Zato je jasna i otvorena komunikacija ono čemu svi treba da težimo. S druge strane, stil komunikacije neophodno je prilagođavati onome što se u poslu zahteva. Stalno učenje i unapređivanje u toj ali i ostalim oblastima rezultovaće napretkom i uspehom, što će od nas učiniti zadovoljnijima i ispunjenijima. 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *