hologram

3D hologram se definiše kao 3D projekcija koja se nalazi slobodna u prostoru, koja je vidljiva u svim pravcima i za koju nije potrebno korišćenje 3D naočara.

Holografija je sledeća faza fotografije i konvencionalne filmske projekcije, a njena trodimenzionalnost otvara sasvim nove mogućnosti korišćenja (za sad najčešće u prezentovanju proizvoda).

3D hologram prikazuje trodimenzionalne proizvode, objekte i animirane sekvence i omogućuje da naizgled pravi objekti ili animacije pred nama dobiju formu potpuno slobodno plutajućih stvari u prostoru.

Za razliku od video projekcije na standardnom ekranu, 3D hologram je vidljiv sa svih strana, što znači da posmatrač može hodati oko njega, a što omogućava oblikovanje apsolutno realistične slike projektovanog objekta.

 Šta nam je potrebno za prikazivanje 3D holograma?

Laserska holografija koristi lasere kako bi zabeležila svetlo, kontrast i dimenzije slike objekta i takvog ga projektovala u 3D formatu i omogućila njegovo posmatranje bez korištenja posebnih naočara.

Kako navodi popularna Wikipedia, „voksel (engl. ‘volumetric’ i ‘pixel’, u značenju „zapreminski piksel„) u trodimenzionalnoj grafici predstavlja najmanji deo 3D prostora neke scene koji se može prikazati i obraditi, dok piksel predstavlja deo dvodimenzionalne slike.“

Dakle, pikseli koji postaju vidljivi u 3D prostoru poznati su kao vokseli, a nastaju kada energija iz lasera jonizira vazduh i otpušta dodatnu energiju u obliku fotona koji isijavaju ljubičasto i plavo.

Obično su za izradu 3D holograma potrebne tri stvari:

  1. Hologramski projektor (poznat je još i pod imenom „hologramska piramida“ ili „hologramska slika“) koja u stvari omogućuje hologramsku 3D projekciju.
  2. 3D hologram koji se projektuje u prostoriju i prikazuje sadržaj (to može biti slika neke kutije za picu na primer koju ste nacrtali i planirate da napravite, a koja će biti idealna za pakovanje osetljivih vaza, lustera, električnih uređaja, staklenih predmeta. Izbor je beskonačan).
  3.  Pravi objekat ili proizvod koji čini deo scenografije holograma (na primer ukrasna staklena flaša za vino koju treba lepo upakovati).

U koje svrhe se koristi 3D hologram?

U marketing svrhe najčećše za predstavljanje proizvoda na inovativan način:

3D hologrami potpuno su novi, inovativni način predstavljanja proizvoda i prikazuju određeni proizvod potencijalnim korisnicima u tri dimenzije.

Za razliku od uobičajenih oblika prezentacije,  što su u stvari male reklame proizvoda (foto-reklama ili video reklama) kupci imaju daleko realniju sliku i pravi utisak o prikazanom proizvodu.

Štaviše, hologrami nisu samo korisni za prikazivanje konkretnih proizvoda trodimenzionalno, oni ostvaruju  vizuelne efekte kao što su požar, kiša, magla ili dim, koje druge oblike prezentacije nisu u stanju postići. Čak i konvencionalni dijagram kada se prikazuje kao 3D hologram postaje mali naučni eksperiment.

Na kraju, sve ovo je prijatno iznenađenje za kupca. U digitalnom svetu, u kojem mislimo da smo videli sve, možemo iznenaditi korisnike sa nečim novim. 3D hologram čini impresivnim ne samo predstavljenje artikla, već i kompaniju koja ga izrađuje. Uz sve to, upotreba holograma znači da je proizvod predstavljen kao inovativan i povezan s najnovijim trendovima.

3D hologram ima neverovatan element iznenađenja koje ova tehnologija nudi, jer na neviđen način privlači pažnju posmatrača i dugoročno impresionira klijente. Postoji i kvantna holografija, ali njeno obrazlaganje prevazilazi okvir ovog članka, jer su u pitanju kvantni računari.

Gde se uglavnom koristi 3D hologram?

3D hologrami imaju raznolik i impresivan dijapazon upotrebljivosti; između ostalog, oni se mogu koristiti za: sajmove, poslovne sastanke, muzejske izložbe, prezentacije, izložbene prostore i za još mnogo toga. Imajte na umu da je 3D hologram vrlo atraktivan i stoga neizmerno prikladan ne samo za predstavljanje složenih tehničkih koncepata, nego je i praktično idealan za prikazivanje dragog kamenja i sličnih vizuelno privlačnih predmeta.

Ova tehnologija omogućuje dodatno naglašavanje njihove lepote i savršenstva jer ih prikazuje na izrazito estetski način, čineći prezentaciju potpuno senzualnim iskustvom.

Šta čini 3D hologram tako fascinantnim?

3D hologrami su novi, inovativni i većina ljudi ih je videla samo u holivudskim filmovima. Sada su postali stvarnost na poseban, impresivan način. Razlika između onoga što oko vidi i čega je um svestan može dovesti do neuobičajeno dugog intervala pažnje, što je sjajan način informisanja o proizvodu i stvaranja dobre slike o tom proizvodu. Iako oko vidi nešto što izgleda kao pravi objekt ili pojava (poput vatre, pahulja, magle) mozak zna da to što oko vidi ne može biti stvarno, i u tome je caka!

Upravo je taj efekat, koji automatski kod posmatrača produžava trajanje momenta pažnje – procenjuje se da hologram u trajanju od 2-3 minuta od početka do kraja pogleda do 80% ljudi – onaj koji se ne može postići konvencionalnim video zapisom prikazanim na bilo kom ekranu.

Kako izgleda stvaranje jednog 3D holograma?

Prvo mora postojati ideja, naravno, a za njom slede proces stvaranja scenarija: opis i vizualizacija ključne scene i sadržaj 3D holograma. Nakon što ga klijent odobri, 3D dizajneri, dizajneri pokreta i tonci, umetnici zvuka dolaze na red; sam proces dizajna je centralni deo projekta, stručnjaci pomoću odličnog 3D programiranja, dodatnih efekata i prave muzike kao i upotrebom ogromnog broja softvera oživljavaju animaciju.

Završnica je formalna procedura ispitivanja 3D holograma na hologramskom projektoru koji je odabrao pojedini klijent, s ciljem da se osigura kvalitet i postigne optimalan rezultat.

 Jeste li se ikad zapitali kako napraviti 3D hologram na svom telefonu?

Sledite ove jednostavne poteze i napravite eksperiment: mali „kućni hologram“ pomoću pametnog telefona. Tu je i youtube zapis koji vam slikom može priteći u pomoć.Trebaće vam: papir na kockice, prazna kutija od CD-a, hemijska olovka, makaze, selotejp ili super lepak, nož li skalpel za staklo i pametni telefon.

1.Skicirajte osnovni trapezoidni oblik na parčetu papira sa kvadratićima dimenzija 1cm x 3.5cm x 6cm.

2. Uzmite jednu stranu plastične kutije za CD pa je pažljivo skalpelom ili nožem za staklo isecite tačno po meri trapezoidnog modela koji ste nacrtali. Ponovite postupak četiri puta jer vam treba četiri takva delića.

3. Sastavite te četiri stranice trapeza od plastike po najdužim ivicama, napravite takvu strukturu da su najduže stranice okrenute prema vrhu figure.

4. Odaberite video zapis za specifičan hologram koji biste želeli da vidite – na primer neku kutiju neobičnog oblika.

5. Postavite sada ovu figuricu od plastike koju ste napravili preko video zapisa koji se reprodukuje na ekranu pametnog telefona kako bi uživali u pravom malom 3D hologramu u „ogledalu“.

Za kraj jedna zanimljivost, kompanija Amazon je 2014. napravila prvi pametni telefon „Fire Phone“ sa svim holografskim mogućnostima, zahvaljujući specijalnim kamericama male snage i sa četiri infracrvene LED diode ugrađene u ekran.

Microsoft je u januaru 2015. predstavio svoju verziju unapređenih slušalica za doživljaj stvarnosti – „HoloLens„, koja holograme ubacuje u vaše stvarno okruženje.

Kompanija Microsoft dozvoljava korisnicima da prave vlastite holograme tako da se mogu odmah uraditi u 3D. „HoloLens“ je u stvari jedan mali holografski računar ugrađen u slušalicu koji omogućuje da vidite, čujete i komunicirate sa hologramom u okruženju (u dnevnom boravku ili kancelariji). Microsoft je sagradio slušalicu kojoj nije potrebna veza s računarom, a koristi specijalna sočiva i tehnologiju rasprostiranja zvuka u prostoru kako bi se stvorio utisak „interaktivnog holografskog doživljaja“.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *