linkovi

Napravili ste moderan web sajt, popunili ga odličnim sadržajima i šta sad? Šta je to što treba da se desi vašem sajtu da počne da se rangira visoko na rezultatima Gugl pretraga?

Odogovor je: promocija vašeg sajta na drugim sajtovima ili link building, odnosno evolucija ove tehnike u link earning.

Drugm rečima, trebaju vam backlinkovi.

Backlinkovi su jedan od najpopularnijih termina svih onih koji se bave Search Engine optimizacijom. Bez njih nema napredovanja u svetu interneta.

Postoji više od 1 milijarde aktivnih sajtova u svetu. Prema tome, onaj ko želi da bude na prvoj strani Gugl pretrage, ima veliku konkurenciju. Nije lako svakodnevno dovoditi posetioce na sajt kojim upravljate. Da ne bi razočarano posmatrali Gugl Analitiku, treba se posvetiti optimizaciji sajta.

Upravo tu backlinkovi uskaču u pomoć.

Šta su backlinkovi?

Backlinkovi su linkovi koji sa jednog sajta upuću na drugi, bilo u okviru teksta, slika, banera, komentara… Što više kvalitetnih backlinkova koji sa drugih sajtova vode ka vašem – to bolja pozicija na Gugl pretrazi.

Investiranje u kvalitetan link building je najefikasniji način da poboljšate poziciju vašeg sajta. Baclinkovi potvrđuju autoritet, značaj, relevantnost i pouzdanost vašeg sajta, odnosno sadržaja na njemu.

Međutim, važno je usmeriti se na kvalitet, a ne na kvantitet backlinkova.

Šta to znači?

To znači da Gugl ume da prepozna kad se „mućka“ sa backlinkovima. Oni bi trebalo da budu što je više moguće „prirodni“ – odnosno da ne budu po svaku cenu ubačeni na bilo kakav sajt ili sadržaj. Sve se mora uskladiti.

Backlinkovi se zarađuju – nije dovoljno samo „random“ razbacati backlinkove po raznoraznim sajtovima.

Kako razlikovati dobre od loših backlinkova?

Ne vrede svi backlinkovi podjednako. Neki od njih uopšte neće uticati na poziciju vašeg sajta, a neki mogu čak i da vam donesu štetu.

Šta, onda, čini kvalitetan backlink?

Relevantnost sajta

Neki sajt je relevantan ako je dobro poznat Guglu i ako se smatra za pouzdan izvor informacija.

Na primer, ako je relevantan sajt na engleskom jeziku sajt The Huffington Post (možete se setiti njegovog pandana na srpskom jeziku), Gugl meri „razdaljinu“ između vašeg sajta i tog stabilnog, gigantskog sajta koji služi kao stožer u haotičnom svetu interneta.

Stvara se takozvani link-graph. Važno je koliko je klikova vaš sajt udaljen od određenog relevantnog sajta i sadržaja na njemu. Što je razdaljina manja – to su veće šanse za napredovanje vašeg sajta.

Približite se velikim igračima. Na domaćem webu, nacionalni RS domeni imaju veću privilegiju u samom algoritmu. Međutim, to nije lako. Morate zaraditi njihovu pažnju kvalitetnim sadržajem.

Važan je anchor tekst

Anchor tekst je ono što je klikabilno u okviru sadržaja na sajtu, pa je samim tim važan deo backlinka. Cilj anchor teksta je da tekstualno poveže dva sajta, odnosno da čitaocima da kratak uvid u to šta mogu naći na tom drugom sajtu na koji nas klikabilne reči vode.

Gugl veoma ceni dobar anchor tekst, jer mu on sugeriše o prirodi kako sajta na kom se anchor tekst nalazi tako i onog sajta na koji anchor tekst vodi.

Dakle, o anchor tekstu treba pametno razmisliti. Reči koje će biti klikabilne treba to da budu sa razlogom. Najbolje bi bilo da je klikabilno ono što su ključne reči teksta na koji se posetilac navodi.

Takođe, veću snagu ima anchor tekst koji se nalazi na početku teksta na sajtu, od onog koji se nalazi na dnu. Suma svih anchor tekstova ka jednom sajtu čini link profil, a o prirodnom link profilu nekog web sajta za više detalja pročitajte ovaj tekst.

 

Šta čini loš backlink?

Loši backlinkovi su:

  • sa nerelevantnih i neaktivnih sajtova
  • stranih sajtova
  • u okviru loših, copy-paste tekstova
  • u okviru previše optimizovanih tekstova (jer se i to kažnjava, treba znati meru za gustinu ključnih reči)
  • sa tzv. content farms, odnosno sajtova koji postoje bez ikakve suštine, samo za link building
  • sa sajtova koji služe samo sa deljenje i razmenu bookmarkova, social bookmarking websites
  • oni koji su smešteni unutar teksta koji je previše kratak i nepotpun
  • sa loših web direktorijuma
  • sa sajtova koji „spamuju“ i imaju eksplicitni sadržaj
  • iz komentara koji takođe „spamuju“, a nalaze se ispod blog postova i tekstova (ukoliko komentari zaista pružaju relevantnu informaciju i nalaze se ispod tekstova koji su u vezi sa oblašću kojom se vaš sajt bavi, neće biti „kažnjeni“)
  • iz spin tekstova, odnosno tekstova koji se naknadno prepravljaju da bi odgovarali određenom backlinku, ali to na kraju ne izgleda nimalo prirodno
  • sakriveni/nevidljivi linkovi
  • u guest postovima kojih ima previše i koji se postavljaju prečesto na nerelevantnim sajtovima (sa druge strane, kvalitetan guest post na relevantnom sajtu koji je zaista u vezi sa onim čime se bavite i koji ima pratioce koje to zanima, može da uradi čuda)

U suštini, reč je o White Hat i Black Hat SEOu. Prva strategija se zasniva na prirodnom i legalnom link buildingu. Međutim, da bi ovakva strategija urodila plodom potrebno je više vremena i truda u odnosu na Black Hat strategiju koja donosi samo kratkotrajne rezultate i može biti štetna na duge staze.

Problematični backlinkovi ne stvaraju se uvek namerno. Zato treba proveriti sajt ili sajtove koje uređujete i na kojima se nalaze backlinkovi koji vode ka vašem sajtu, a postoji mnogo alatki na internetu koje vam u tome mogu biti od pomoći. Da li imate ovaj problem možete proveriti i preko Gugl Analitike.

Još par saveta

Internalni linkovi koji posetioce prebacuju sa jednog teksta na vašem sajtu na drugi su dobri. Ako su ubačeni kako treba, pomažu posetiocima da se lako kreću kroz sajt i angažuju ih, poboljšavaju korisnički doživljaj i smanjuju bounce rate.

Pronađite na kojim sajtovima se do sada spominjao vaš sajt i zatražite da postave klikabilni link umesto tzv. citations. Uz pomoć određenih alatki, poput Google Alert, možete pronaći sajtove koji su vas spomenuli i onda od njih zatražiti da „linkuju“ ka vama.

Postoji još mnogo načina da se dođe do dobrog backlinka, a oni uključuju veštine snalaženja, veliki broj poznanstava i spremnost da se stupi u kontakt sa onima koji vam kvalitetan backlink mogu obezbediti.

Interni linkovi

Pored gradjenja backlinkova potrebno je graditi i interne linkove. Oni povezuju vaš sajt i govore guglu koja stranica bi trebalo da se rangira za koju ključnu reč.

Navešćemo primer, kako da rangirate stranicu koja se zove SEO optimizacija na vašem sajtu. Ona bi trebalo da se nalazi u vašem glavnom meniju. Napravite Blog stranicu u kojoj ćete govoriti opširnije o aspektu SEO optimizacije. Iz tog teksta linkujte reč SEO optimizacija ka istoimenoj stranici.

Google-ov robot kad dodje na tu novu stranicu on će videti link sa anchor frazom seo optimizacija pogledati njegovo okruženje, videti da se odnosi na SEO optimizaciju i tako će pogurati vašu osnovnu stranicu. Možete koristiti unutrašnje linkovanje iz više tekstova. Al uvek ka stranici koja vam je glavna za tu ključnu reč.

Ta stranica nema nikakav rejting i autoritet tako da je sledeći korak tu stranicu bustovati na društvenim mrežama i dobaviti joj bar jedan ili dva backlinka. Na taj način ćete preneti više tzv. link juica na vašu stranicu za koju tražite bolju pozciju na google.

 

 

6 Replies to “Backlinkovi za početnike – dobar i loš link za vaš websajt”

  1. Puno havala na ovako kvalitetnom članku o optimizaciji i što je potrebn o za kvalitetnu izradu web stranica. Zadnjih nekoliko dana puno čotam po internetu što mi sve treba da bi moj web starnica sa apartmanima bila na dobroj poziciji na googlu i zaista mogu reći da sam puno toga i naučila. Nešto zanimljivo sa pronašla i na ovom turističkom portalu koji također detaljno objašnjava kako izraditi web stranice također spominje se i On Page optimizacija i Off Page optimizacija. Koliko sam shvatila i sama struktura web stranice je bitna, čak i da imate kvalittne linkve, ako je sajt loše napravljen i povezan neće se postići pozicije dobre pozicije na google. Očito je biti prvi na googlu postala znanstvena fantastika ali valjda će mo uspjeti nekako sa kvalitetom i trudom 😉

  2. Pozdrav autoru ovog teksta, koji je i sam izbio na vrh Google pretrage po više ključnih reči 🙂 Moje jedino pitanje je da li ikakve koristi za pozicioniranje na Google-u ima ako ja u komentaru nekog teksta kao što je ovaj ostavim link ka svom sajtu?
    Unapred zahvalan na odgovoru, Saša.

    P.S. – možda nekog ovo bude i zanimalo…

      1. Kud ćeš više 🙂 Dobar komentar, post, treba da zainteresuje nekog da poseti zivorni sajt ili blog onog ko komentariše. Ne pravi se svaki link za mašine za pretragu. Ima tu malo i brnediranja i dobijanja ciljnih klijenata kroz konstruktivne i korisne komentare ili postove. Naranvo da komentari tipa hvala, baš mi je bilo milougodno dok sam čitao ovaj post i slično ne zavređuju pažnju za posetiti autora takvog komentara.
        Komentari mogu biti, što direktno što indirektno, korisni za ukupan rad na Internet marketingu nekog sajta.

  3. Relativno skoro sam napravio svoj sajt i mislio da sam zavrsio posao. Na moju veliku zalost izrada sajta je u najboljem slucaju (po mom skromnom misljenju) 50% odradjenog posla. Drugih 50% je upravo optimizacija sajta usta spadaju i baclinkovi. Mozda ne bi bilo lose i neki tekst o online alatima koji pomazu u postavljanju backlinkova i optimizaciji samog sajta.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *