Obavljajući svoju osnovnu funkciju – iznajmljivanja vozila, rent a car agencije u Beogradu vrše uticaj i na šire ekonomske tokove u gradu i državi. Naime, njihovo poslovanje direktno ili indirektno podržava razne privredne sektore u gradu i državi.

U nastavku analiziramo na koje sve načine male rent a car agencije u Beogradu utiču na ostale privredne grane.

 

1. Podrška auto industriji

Kako bi mogli da redovno obnavljaju i održavaju svoju flotu u optimalnom stanju, rent a car agencije sarađuju sa nizom preduzeća u auto industriji. Tu spadaju:

  • Auto servisi – vozila moraju redovno da se održavaju, servisiraju, popravljaju i podvrgavaju tehničkim pregledima.
  • Vulkanizerske radionice – tokom vožnje pneumatici se troše i oštećuju tako da je potrebna njihova redovna provera, centriranje, a po potrebi i zamena.
  • Prodavnice auto delova – rent a car agencijama su često potrebni rezervni delovi, što prodavnicama obezbeđuje stabilan i redovni prihod.
  • Proizvođači i distributeri auto opreme – rent a car agencije moraju u svojoj ponudi da imaju dečija sedišta, GPS navigaciju, krovne nosače i ostalu dopunsku opremu.
  • Auto perioniceodržavanje čistoće vozila je neophodan preduslov za uspešno poslovanje rent a car agencija.
  • Prodavci vozila i auto saloni –agencije koje iznajmljuju automobile moraju često da obnavljaju svoj vozni park. One kupuju vozila na veliko, često po povlašćenim cenama, obezbeđujući auto salonima stalan i značajan prihod.
  • Benzinske pumpe imaju velike prihode od prodaje goriva klijentima rent a car agencija.

 

2. Veoma važna uloga u turizmu

Iako nema izlaz na more, Beograd ima razvijen i dinamičan turizam. Jedna od dosta značajnih karika ove industrije predstavljaju i rent a car agencije. Iako se grad može obilaziti različitim prevoznim sredstvima, iznajmljivanjem vozila turisti  dobijaju slobodu da sami kreiraju rute, biraju tempo putovanja i da otkrivaju mesta koja su van uobičajenih turističkih puteva.

Na ovaj način olakšava se pristup nekim udaljenim destinacijama širom Srbije:

  • Nacionalnim parkovima (Đerdap, Kopaonik, Tara).
  • Planinama i jezerima (Avala, Kosmaj, Zlatibor, Stara planina, Srebrno i Zlatarsko jezero).
  • Pejzažima i prirodnim atrakcijama (Đavolja varoš, Uvac, Obedska bara).
  • Kulturnim i istorijskim lokalitetima (manastiri, tvrđave, arheološka nalazišta).
  • Salašima, vinskim podrumima i selima koja razvijaju ruralni turizam.
  • Planinarskim i skijaškim centrima, akva parkovima, sportskim i rekreativnim objektima.
  • Smeštaju van urbanih zona (hoteli, moteli, kampovi, odmarališta).

Rent a car agencije su takođe neizostavan deo poslovnog turizma, jer omogućavaju poslovnim putnicima da efikasno prisustvuju sastancima na različitim lokacijama bez oslanjanja na nepouzdan taksi ili javni prevoz.

Male rent a car agencije podstiču razvoj alternativnog turizma. Dok su atrakcije poput Kalemegdana, Hrama Svetog Save, Skadarlije ili Ade Ciganlije svima poznate, mnogi manje popularni sadržaji ostaju sakriveni.

Tu prazninu uspešno popunjavaju lokalne agencije. Njihovi vlasnici i zaposleni, kroz neposredan kontakt s klijentima, mogu da preporuče skrivene galerije, lokalne događaje, restorane gde se dobro jede i pije, splavove ili klubove gde je provod spektakularan, itd. 

Na primer, ako iznajmite vozilo u Beogradskom naselju Cerak, radnici će prvo da vas obavste o tome šta se dešava u kraju.

Time turisti dobijaju priliku da upoznaju Beograd i Srbiju iz drugog ugla, kroz iskustva koja su autentična i živopisna. Rent a car agencije ne samo da omogućavaju lakše kretanje, već doprinose razvoju cele turističke privrede i čine je bogatijom i raznovrsnijom.

 

3. Uticaj na osiguravajući i finansijski sektor

Rent a car agencije imaju značajan uticaj na sektor osiguranja jer svako vozilo u floti, kao i svaki putnik, mora biti osigurano. Redovno plaćanje polisa doprinosi stabilnosti i rastu osiguravajućih društava.

Pored toga, agencije su važni klijenti finansijskih institucija. Banke, kreditne institucije i lizing kuće često učestvuju u finansiranju kupovine i nabavci novih vozila. Time se podstiče promet u finansijskom sektoru i olakšava širenje flote.

 

4. Doprinos razvoju lokalnog preduzetništva i ekonomije

Male rent a car agencije često sarađuju sa lokalnim preduzećima, čime direktno podstiču razvoj malog i srednjeg preduzetništva. One koriste usluge advokatskih kancelarija, knjigovodstvenih firmi, marketinških i PR agencija, dizajnerskih i IT studija (za izradu aplikacija, web sajtova i digitalnih rešenja), kao i agencija za nekretnine (za iznajmljivanje parkinga, garaža i poslovnih prostora).

Pored toga, kroz plaćanje poreza i doprinosa, one doprinose lokalnom i državnom budžetu, omogućavajući finansiranje javnih usluga, izgradnju i održavanje infrastrukture, obrazovanja i zdravstva.

Završne reči

Rent a car agencije u Beogradu, kako velike, tako i one manje, imaju daleko veći značaj od pukog mesta za iznajmljivanje vozila. One su vitalna karika koja povezuje različite sektore ekonomije, podstiču lokalno preduzetništvo i zapošljavanje, generišu poreze i doprinose budžetu, čime stvaraju značajnu ekonomsku vrednost i doprinose ukupnom rastu i stabilnosti lokalne privrede.

Ukoliko imate iskustva, mišljenja i savete u vezi sa malim rent a car agencijama i njihovog uticaja na ostale privredne grane, slobodno ih navedite u komentarima ispod teksta. Unapred hvala! 

Ključne fraze: male rent a car agencije, iznajmljivanje vozila beograd, uticaj rent a car agencija na ostale privredne grane

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *