Kvalitetne transportne trake

Trakasti transporteri su veoma rasprostranjene mašine neprekidnog transporta. koji se koriste od privrede do poljoprivrede. Oni mogu transportovati rasipne materijale i komadaste terete po horizontalnoj i po kosoj površini ( pod uglom od 10° do 28°).

Veoma velika primena trakastih transportera omogućena je nizom njihovih eksploatacionih prednosti:

  • jednostavna konstrukcija
  • veliki kapacitet
  • velikih duzina transporta materijala, a koje se kreeu u sirokom dijapazonu, od nekoliko metara, do nekoliko stotina metara, a kod površinskih kopova i do vise kilometara;
  • miran i bešuman rad
  • lako održavanje

Transportne trake, normalne izrade, mogu se prtimentiti u uslovima rada od -15°C do 60°C. Specijalno izrađene transportne trake mogu da se primene i na temperaturama od -20°C do 120° C.

 

Princip rada trakastih transportera

Jedan trakasti transporter čini dva bubnja, od kojih je jedan pogonski a jedan zatezni, i jedna beskrajna traka, koja prelazi preko njih. Pogonski bubanj dobija kretanje obično od elektromotora preko reduktora.

Da bi se sprečilo eventualno proklizavanje preko pogonskog bubnja, vrši se čeono zatezanje trake. Ona naleže svojom dužinom na male valjke, čime se sprečava ugibljenje same trake.

 

Važnost izbora kvaliteta traka

Traka kod trakastih transportnih uređaja je neprekidnog dejstva. Ona je istovremeno vučeni i noseći element transportera, iz čega proizilazi da je ona naj odgovorniji deo transportnog sistema.

Usled eksplatacije transportnog sistema, sama traka se isteže i biva izložena uticaju trenja, udaraca, vlažnosti,temperature, trenja i starenja u toku rada.

Iz navedenog vidi se da su veoma važni eksplatacioni zahtevi kvaliteta trake trakastog transportera:

  • savitljivost trake
  • mogućnost prenošenja potrebne sile zatezanja
  • mogućnost nošenja transportovanog materjala
  • otpornost prema udarima i habanju prilikom transporta materjala
  • dug vek trajanja

 

Optimalno koštanje ekspalatacije trakastog sistema

Iz prethodno navedenog vidimo da je prilikom ekspatacije trakastog transportnog sistema, traka najviše eksplatisani deo. Samim tim ona u mnogome ulazi u cenu održavanja sistema te je stoga potrebno pronaći optimalnu vezu kvaliteta i cene trake.

Kako bi mogli doneti adekvatnu odluku, koja će u obuhvatiti kvalitet trake i cenu možete obratiti stručnjacima Gumabelt Transportne Trake doo, Novi Sad.

Njihove transportne trake su otporne na habanje, kidanje, vlagu, dobro savitljive i optimalne sopstvene težine, poretd doga imaju i dug vek eksplatacije.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *