Promene su obično pozitivna stvar, međutim neke od njih mogu da izazovu veliku količinu stresa, a jedna od takvih je i selidba. Obično mesecima unapred krene da vas boli glava i opterećujete se mislima da li će sve biti kako treba.

Razmišljanja su usmerena ka različitim aspektima selidbe –  da li će sve biti preneseno na bezbedan način i bez oštećenja, da li ću nešto izgubiti tokom procesa preseljenja, koliko će selidba trajati i slično. Potrudili smo se da vam u nastavku teksta damo nekoliko praktičnih saveta koji će vam olakšati ovaj proces u potpunosti i pomoći da sve protekne sa što manje stresa. 

#1 Krenite na vreme sa planiranjem

Najveći problemi koji se tiču selidbe leže u kasnoj pripremi. Da biste izbegli ovu situaciju, treba da krenete da razmišljate o pakovanju bar mesec dana ranije. Tu se pre svega misli na organizaciju i osmišljavanje plana pakovanja. Savet je da probate da procenite koliko će vam kutija biti neophodno. Pravo je vreme da razmotrite i da li ćete se odlučiti za profesionalne usluge selidbe.

Ukoliko se odlučite za ovu opciju, uštedećete vreme i energiju, posebno jer vam pojedine agencije za selidbe nude i usluge pakovanja, tako da vi praktično nemate posla. Međutim, ako se odlučite da u ovu avanturu krenete samostalno, a agencija vam bude na raspolaganju za utovar, istovar, sklapanje i rasklapanje stvari, pročitajte koje korake treba da sledite. 

#2 Kako da se najpraktičnije spakujete?

Prvi korak je svakako nabavka kutija za pakovanje, koje takođe možete poručiti od agencije za selidbe za koju ste se odlučili, a nakon toga sledi pakovanje. 

Potreban vam je sledeći materijal: marker, makaze, samolepljivi papiri u boji, debele lepljive trake za zatvaranje kutija, folija sa uvijanje ogledala, novine za popunjavanje prostora izmedju stvari i slično. 

Nakon toga treba da krenete sa pakovanjem stvari koje najmanje koristite – posteljina za drugo godišnje doba, posuđe koje ne koristite često, knjige, ukrasi i slično. Što se dokumenata i računa tiče predlog je da kupite pismo fascikle. To je odlična prilika da rasvrstate sve račune i rešite se nepotrebnih dokumenata. Nakon što ih rasporedite u fascikle, smestite sve u jednu kutiju. 

Kada ste izdvojili stvari koje vam nisu toliko neophodne, vreme je za pakovanje svake sobe posebno. Svaka kutija bi trebalo da bude označena papirom u boji koji je oznaka za sobu, a pored toga na kutiji napišite njen sadržaj u dve do tri reči. Obavezno označite kutije u kojima se nalaze lomljivi predmeti.

#3 Električni uređaji i šta sa njima?

Električni uređaji su deo naše svakodnevice, pa i njima treba posvetiti pažnju. Kada pakujete na primer računar, a niste ekspert za povezivanje kablova, savet je da slikate njihov raspored. Takođe, preporuka je da svaki električni uređaj spakujete u originalnu kutiju ukoliko ih imate, ili barem razdvojite po kesama. Na taj način sprečićete kablove da se umrse.

#4 Deca i selidba

Kao što smo već naveli, selidba je proces koji oduzima energiju i izaziva stres. Dok odrasli imaju jedan tok misli, kod dece je ovaj proces malo drugačiji, ali nemojte misliti da je njima lako. 

Promena sredine je za decu takođe stresna situacija i potrebno je da ih dobro pripremite za ono što sledi, ali i da ih uključite u proces, na primer tako što ćete im dati kutiju da spakuju svoje igračke, ili im dati zadatak da klasifikuju određene stvari.

Na ovaj način ne samo da ćete im olakšati promene, već i pružiti priliku da razvijaju svoje logičke sposobnosti kroz različite aktivnosti. Ipak, na dan selidbe, kada “nepoznati ljudi” ulaze u vaš dom i odnose pokućstvo, predlog je da decu pošaljete kod bake i deke ili prijatelja. 

#5 Šta da radite sa stvarima koje ne planirate da zadržite?

Selidba je odlična prilika da eliminišete stvari koje vam više nisu neophodne, a tu ne mislimo samo na odeću, već i na nepotrebne komade nameštaja, posuđa, pa čak i dekoracije koje će zauzimati previše prostora u vašem novom stanu.

Izdvojite posebne kutije za ove stvari i učinite dobro delo odlaskom do obližnjeg prihvatilišta, Crvenog krsta ili neke druge ustanove i usrećite ljude kojima to mnogo znači. 

Ostanite pribrani, sve će biti u redu

Dodaćemo još jednu bitnu informaciju – stvari koje su vam neophodne svaki dan, treba spakovati i izdvojiti u jednu kutiju. Pored toga, biće vam potrebna torba za prvu noć, jer je velika verovatnoća da nećete uspeti da se raspakujete za jedan dan. 

Osim dobrih organizacionih sposobnosti, ključni faktor prilikom selidbe je svakako vaša energija i raspoloženje. Možete se složiti da će nervoza uticati na sve ukućane i dodatno otežati proces.

Zato recite sebi da je ovo proces koji će proći, potrudite se da pronađete nešto zanimljivo u pakovanju i uživajte u trenucima provedenim sa porodicom. 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *