Fitnes vezbe jacaju imunitet

Kao što verovatno znate, covid – 19 je paralisao ceo svet. To je jedna od najčešćih tema koju svakodnevno čujete.

Ljudi se sa prvom brinu za svoje zdravlje i pitaju se kako se mogu zaštiti od virusa. Mnogi stručnjaci dele svoje savete kako to da učinite. Većina saveta se odnosi na jačanje imuno sistema. To je način da se pripremite za virus i da vaše telo napravi odbranu ukoliko vam je imunitet jak.

Čak i ako se zarazite virusom, vaše telo treba da bude dovoljno jako da prođe bez ozbiljnijih
posledica.

Postoji li način na koji možete poboljšati svoj imunitet?

Svakako postoji, evo i jedan od načina kako da ga ojačate. Vežbanje je svakako jedan od načina
kako da izgradite vlastiti imunitet.

Kako pešačenje pomože da ostanemo zdravi i ojačamo imunitet?

Jedna od najboljih stvari koju možete učiniti za svoje telo i svoj imunološki sistem je vođenje zdravog načina života, čak i u karantinu za vreme pandemije. Mnoge teretane otkako je počeo virus covid – 19, morale su da zatvore vrata za svoje vežbače.

Mnogo ljudi ne znaju šta da rade kod kuće. Međutim, ako bolje razmislite možda je pravo rešenje planinarenje ili šetnja po parku.

Ceo dan sedeći kod kuće, gledajući u telefon ili televizor, takav način života nikada neće biti dobro za vaše zdravlje. Ne trebaju vam medicinski stručnjaci da vam to kažu, jer to već znate i sami.

Šetajući napolju učinićete mnogo za svoje telo i svoj um. Prvo, pomažete svojim mišićima da se istegnu i budu funkcionalni. Zatim, srce će pumpati krv, što je odlično za sagorevanje kalorija. Ukoliko želite da povećate intezitet svog vežbanja krećite se po strmijim stazama ili brdima.

Videćete vaše telo će ponovo pronaći svoj unutrašnji balans. Šetnja napolju tokom trajanja 90 minuta može vam pomoći u smanjenju aktivnosti u delovima mozga povezanim sa depresijom. To znači, ne samo da će vam šetnja pomoći da budete zdravi, već će vas učiniti i mnogo srećnijom osobom. Naravno, uvek treba slušati savete stručnjaka ukoliko postoje ograničenja kretanja, svoju šetnju trebalo bi da planirate u okviru njih.

Uvek možete šetati u društvu sa prijateljem ili sa partnerom.

Kako vežbe snage pomažu u izgradnji imuniteta?

Govoreći o treningu snage, obično razmišljamo o tome šta možemo učiniti kako bi ojačali naše telo i izdržljivost.

Najbolji način da to postignemo, počnite sa stresovima za vaše mišiće u toku treninga. Tako na primer, radeći sklekove, angažujete mišiće na grudima, ramenima i rukama. Kada se to dogodi, mišići reaguju cepanjem što dovodi do jačih i većih mišića. Ukoliko ste početnik u vežbanju ne trebate započinjati vežbanje sa velikom težinom na početku.

Umesto toga, posavetujete sa svojim fitnes trenerom. Obavezno započnite svoje vežbanje sporije, a kasnije pojačajte vežbanje većim brojem ponavljanja i smanjite vreme odmora. Blisko sarađujte sa trenerom, jer  vežbe mogu biti opasne za amatersko vežbanje ukoliko se rade nepravilno.

Mnogo toga će se dogoditi u vašem telu kada povećate mišićnu masu. Prvo sagorećete više kalorija u mirovanju. To znači da ćete početi dobijati više energije u celosti i bolje izgledati.

Međutim, osim toga poboljšaćete svoju koordinaciju i kognitivne funkcije. Kosti će dobiti gustinu, a bolovi u leđima će se smanjivati. Sve ove prednosti zajedno utiču na jačanje reakcije vašeg imunološkog sistema bilo da se radi o prehladi ili covid -19 virusu.

Kako trening visokog inteziteta utiče na naš imunitet?

Treninzi visokog inteziteta takođe mogu pomoći kod jačanja imuno sistema. Konačno, ako zamislite da možete da se snađete, trebalo bi da u svoje trenažne rutine ubacite i  trening visokog inteziteta ili obično poznati HIIT trening.

HIIT trening zasnovan je na intervalima od 2o-60 sekundi gde intezivno izvodite vežbu. Nakon toga potrebno je odmoriti isto toliko i nastaviti sa treningom. Preporučeno vreme izvođenja ovakve vrste treninga je od 2o do 30 minuta.

Fitnes oprema

To će vam ubrzati srčani puls, što donosi mnoge prednosti o kojima smo već govorili. Ukoliko se odlučite za ovakav tip treninga koji može da potroši i do 1000 KCal obavezno razgovarajte sa svojim ličnim trenerom.

Ako dugo niste vežbali, prvo bi trebali početi sa laganom šetnjom i sa treningom snage. Vaše telo će trošiti kalorije satima nakon što završite sa treningom.

HIIT trening je odličan za proizvodnju humanog hormona rasta. Ovaj hormon obnavlja i moždane ćelije i mišićno tkivo, ubrzava metabolizam i pomaže kod gubitka masnog tkiva.

Sve ovo zajedno pomaže vašem celokupnom sistemu i čini vaše telo zdravim. Zdravo telo je najbolji sistem odbrane protiv bilo koje infekcije ili virusa sa kojim dolazite u kontakt.

Ukoliko ipak mislite da ne možete sami posetite sajt www.personalnitrener.rs i upoznajte se sa radom profesionalnog trenera Miloša Kaluševića koji će vam pomoći da vežbate pravilno i sa maksimalnim efektom.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.