Kako je pokazalo istraživanje pouzdane kompanije iz oblasti zapošljavanja, jedan od trendova iz oblasti ljudskih resursa, koji ne samo da se pojavio tokom 2023. i prelio u 2024., već pretenduje da se ustoliči kao najvažniji u ovoj oblasti, jeste rad na zadovoljstvu i usavršavanju zaposlenih.

Upravo će na ovome, pored svih ostalih aktivnosti koje HR menadžer ima, na dnevnom meniju biti glavni fokus u 2024. godini.

Međutim, kako znati šta to određena struktura zaposlenih ljudi želi? Koliko se potrebe razlikuju i da li je moguće pronaći određenu matricu?

Na sva ova pitanja dajemo odgovor u narednim redovima tako što smo za vas sumirali 4 najvažnija benefita koje najveći broj zaposlenih želi.

Analizirali smo pouzdana i profesionalno sprovedena istraživanja i zaključili da su upravo ovo ključni benefiti za zdravo poslovanje.

#1 Dobrovoljno zdravstveno osiguranje

Analizirajući potrebe i želje zaposlenih u najrazličitijim oblastima poslovanja zaključeno je da dobrovoljno zdravstveno osiguranje predstavlja jedan od najvažnijih benefita. 

Da li su ljudi nakon korona virusa počeli da obraćaju više pažnje na svoje zdravlje ili su jednostavno naučili da ga cene – ostaje upitno, ali sve treba da nas raduje porast svesti kada je u pitanju briga o zdravlju.

Ono što je posebno važno jeste to da su i poslodavci uspeli da prepoznaju potrebe zaposlenih.

Danas, na početku 2024. godine, ne samo da doborovoljno osiguranje predstavlja benefit, već na njega možemo gledati kao na nešto što se podrazumeva. Posebno je važno da svaki HR bude upoznat sa važnošću doborovoljnog osiguranja kada želi da motiviše profesionalce u svojim oblastima da dođu baš u njihovu firmu.

Dodatno zdravstveno osiguranje u svojim paketima pokriva brojne mogućnosti lečenja, dok su zaposlenima najvažniji pregledi lekara specijaliste, sistematski pregledi, pa zatim vođenje trudnoće i fizikalne terapije.

#2 Remote work, rad iz kancelarije ili hibridni model?

Korona virus i karantin koji je nastao nakon toga svima su dobro pokazali da je rad od kuće itekako izvodljiv, a pokazalo se da ga i zaposleni smatraju jednim od važnijih benefita današnjice.

Međutim, detaljnijom analizom stavova zaposlenih i poslodavaca, dolazi se do zaključka da remote poslovi nisu idealno rešenje. Samo neki od razloga jesu manjak produktivnosti i slabija povezanost sa kolegama.

Sa druge strane, uz remote način rada zaposleni imaju uštedu vremena koje bi inače proveli u saobraćaju i bolji balans posla i slobodnog vremena.

Kako postoje mane i benefiti oba načina rada, preporuka za sve HR stručnjake jeste da svojim direktorima i menadžerima predlože da se kao benefit budućim i stalnim zaposlenima uvede mogućnost hibridnog načina rada.

Hibridan način rada najčešće izgleda tako da u toku nedelje, koja traje 5 radnih dana, zaposleni mora da bude na svom radnom mestu 2 ili 3 od 5, kao i kada su po sredi važni sastanci. Ostalim danima može da radi od kuće, odnosno remote. 

#3 Wellbeing programi za zaposlene

Kada ste se poslednji put na svom radnom mestu zapitali: Da li sam ja dobro?

Da li vas je u skorijem periodu HR pitao: Kako si?

Ogroman broj zaposlenih danas za sebe smatra da je pod velikim pritiskom koje nosi posao i moderno društvo, ali su i sami izuzetno svesni toga i žele da se posavetuju sa stručnjacima.

A šta kada bi upravo na sveukupnom mentalno-fizičkom zdravlju zaposlenih poradila kompanija. Ukoliko radite kao menadžer za ljudske resurse, a još uvek nemate wellbeing programe, ovo je sjajan način da privučete nove zaposlene i uključite programe za dobrobit zaposlenih kao benefit svoje kompanije.

Mali je broj firmi koji je danas aktivno posvećen ovim aktivnostima, pa baš vi možete biti među prvima u svojoj oblasti rada.

Obezbedite psihološko savetovanje, predavanja, edukacije, sportske aktivnosti i mnogo čega drugog kako bi doprineli sveukupnom dobrom zdravlju članova vašeg tima.

#4 Fleksibilnost radnog vremena

Pripadnici generacije Z su, kako istraživanja pokazuju, skloni ka samostalnom rešavanju problema i individualnosti u radu generalno. Samim tim, fleksibilnost radnog vremena jasno postaje jedan od prioriteta na koje bi trebalo obratiti pažnju kada su u pitanju benefiti za zaposlene.

Na kraju krajeva, zar nije važnije da posao bude obavljen u datom roku nego vremenski okvir u toku dana kada će on biti obavljen. Takođe, možda zaposleni ima bolji, kraći i brži način da obavi posao, nego od onoga kako je predviđeno.

Mali broj zaposlenih, tačnije manje od 30% u Srbiji ima mogućnost da samostalno organizuje vreme i način svog rada. Pa ipak, deluje kako će sa novom generacijom koja je u 2024. godini uveliko na tržišu rada, stvari ipak biti promenjene, što i jeste naša preporuka.

Dajte što više slobode zaposlenima i povećajte stepen njihovog zadovoljstva vašim rukovođenjem.

Nadamo se da su vam naše preporuke i saveti bili od koristi, te da ćete ih sa lakoćom primeniti u 2024. godini. Želimo vam uspešnu godinu i zadovoljne zaposlene koji će sa puno elana i sreće obavljati svoje dnevne zadatke!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *