Pandemija korona virusa verovatno je zauvek izmenila izgled savremenog poslovanja. Korporativni svet je prošao kroz jednu od najvećih transformacija u svojoj istoriji. Rad od kuće, koji je do tada bio rezervisan samo za izvesne sfere poslovanja, postao je svakodnevica i gotovo norma.

Nešto što je počelo kao eksperiment i nastavilo se pod pritiskom rastuće epidemije, donelo je neočekivane promene. Zaposleni i vlasnici kompanija imaju različite i često oprečne stavove po ovom pitanju.

Razlozi rada od kuće

Prošle su tri godine od kako je svetska pandemija promenila uslove i tempo rada. Suočeni sa povećanjem broja obolelih, većina vlasnika kompanija je odlučila da pošalje kući sve one radnike čije prisustvo nije neophodno za kancelarijskim stolom. U početku, niko nije znao šta da očekuje i da li će produktivnost zaposlenih biti manja ili veća. Ipak, zabrinutost oko njihove efikasnosti pokazala se u potpunosti neosnovanom.

Produktivnost je ostala na istom ili čak višem nivou, a zaposleni su bili srećniji, što su i rekli u mnogim anketama. Rad od kuće im je doneo više prostora za samostalno organizovanje, kao i više vremena provedenog sa porodicom.

Kućna kancelarija

Suočeni sa novom realnošću, mnogi zaposleni nisu na samom početku shvatili koliko će im stvari biti potrebno u njihovoj novoj kancelariji. Većina je mislila da je to samo privremeno. Međutim, kako je vreme odmicalo, svima je postalo jasno da se kraj pandemije ni ne nazire i da će morati da se prilagode trenutnoj situaciji. Pouzdan računar i računarske periferije postali su neophodan deo svake kućne kancelarije.

Takođe, potreban je i sitan kancelarijski materijal kao što su fascikle za odlaganje, kvalitetan papir za štampanje i pribor za pisanje. Radni sto i ergonomska stolica pokazali su se kao dobra investicija za većinu zaposlenih.

Zoom aplikacija

Pomeranje rokova

Tokom 2020. i 2021. godine većina velikih kompanija je nekoliko puta pomerala rokove za vraćanje na posao i u kancelarije. Ipak, u velikoj većini slučajeva, do realizacije te odluke nije došlo. Razloge za to treba tražiti kako u konstantnom rastu broja zaraženih, tako i u nesigurnosti vlasnika kompanija.

Oni su uvideli da se produktivnost radnika nije smanjila i da se u nekim slučajevima čak i povećala. Takođe, veliki broj razvijenih tehnoloških kompanija nije imao nikakvih problema sa radom na daljinu. Uzimajući sve navedeno u obzir, ne čudi da još uvek ne znamo tačne datume povratka zaposlenih na svoja radna mesta.

Nova normalnost

Nov, i drugačiji način poslovanja, doveo je do velikog zaokreta u načinu razmišljanja kako zaposlenih, tako i poslodavaca. Sprovedeno je mnogo anketa i dosta studija koje su se fokusirale na ispitivanje novonastalih okolnosti.

Ispostavilo se da možemo da razlikujemo dve vrste poslodavaca. Jedni nemaju ništa protiv rada od kuće dokle god zaposleni obavljaju svoj posao na vreme i kvalitetno. Drugi, pak, imaju osećaj da ukoliko zaposleni nisu u prostorijama firme neće dati svoj maksimum i da stoga posao trpi.

Što se zaposlenih tiče, oni takođe imaju različita mišljenja. Neki nipošto ne bi želeli da se vrate u kancelarije, dok bi drugi to zaista hteli jer žele da razdvoje poslovni od privatnog života.

Budućnost poslovanja

Niko ne može sa sigurnošću da nam kaže šta svet čeka sutra. Neki su se prilagodili novonastaloj situaciji, a neki se još uvek prilagođavaju. Bilo kako bilo, neke stvari su izvesne. Pandemija je pokazala da korporativni svet i te kako može da se snađe u nenadanim situacijama.

Zaposleni i poslodavci su zajedničkim snagama, razumevanjem i saradnjom uspeli da prebrode sve prepreke. Podaci nam pokazuju da je većina zaposlenih zadovoljna svojim kvalitetom života od kada rade kod kuće. Ovo saznanje ne čudi s obzirom da su bili u mogućnosti da se bolje povežu sa svojom porodicom i prijateljima.

Bilo da radite u kancelariji, od kuće ili hibridno, važno je da ste zadovoljni svojim poslom. Ne treba da ignorišemo sve što smo naučili u poslednje tri godine, a to je da se upornošću i strpljenjem može puno toga postići.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *