Planiranje i realizacija sopstvenog poslovanja predstavlja veoma kompleksan i sveobuhvatan posao, gde su dobra organizacija i strpljivost sprovođenja sopstvenih želja u delo imperativ.

Međutim, bilo da je u pitanju poslovanje velikih kompanija ili pokretanje sopstvenog biznisa, svaka ideja i vizija će proći nezapaženo ukoliko ne postoji dobra promocija proizvoda koju određena firma nudi. Ulaganje u marketing je najbolji i najlakši način da plasirate svoj proizvod široj potrošačkoj masi. Savremeno poslovanje je nemoguće zamisliti bez ulaganja u reklamu koja se može obaviti na različite načine – preko promovisanja proizvoda u razlilčitim vrstama medija do izrade različitih vrsta brošura i kataloga kojima ćete predstavljati proizvode vaše firme. Mi smo u razgovoru sa zaposlenima iz štamparije Zemunplast iz Beograda izdvojili neophodne informacije vezane za izradu kataloga i brošura radi promovisanja vašeg poslovanja.

Na šta treba obratiti pažnju prilikom izrade kataloga?

Izrada kataloga u štampariji Zemunplast kao vid promocije proizvoda i usluga vašeg poslovanja predstavlja više nego korisno sredstvo komunikacije između proizvođača i potrošača. Dobro izrađen katalog predstavlja ogledalo vaše kompanije i svedoči o njenom kvalitetu. Zato treba obratiti pažnju na nekoliko stavki:

  • Dizajn kataloga

Svrha kataloga je da predstavi proizvode i usluge kompanije na najbolji mogući način i istakne kvalitet promovisanog proizvoda. Iz tog razloga, posebna pažnja se mora usmeriti na dizajn samog kataloga. Dobro osmišljen katalog će biti direktni predstavnik proizvoda koje nudite, pa je samo dizajniranje najbolje prepustiti profesionalcima – grafičkim dizajnerima ili agencijama i štamparijama, koji će izraditi kataloge po najvišim standardima, ujedno se prilagođavajući i željama i potrebama klijenata. 

  • Korice kataloga 

Korice su prvo sa čime se potrošač susretne prilikom listanja kataloga i upoznavanja proizvoda neke kompanije. Dobra naslovna strana mora da bude primamljiva potrošačima i dobrog kvaliteta, da bude efektna i sadrži ime i logo kompanije koju promoviše. Naravno, dobro dizajnirana naslovna strana kataloga treba da nagovesti potrošaču kojom delatnošću se kompanija bavi i šta može da očekuje od sadržaja proizvoda. 

  • Raspored proizvoda u katalogu

Proizvodi u katalogu trebalo bi da budu predstavljeni što jednostavnije, ali da prikažu osnovne karakteristike proizvoda. Oni se prikazuju pomoću slika, a tekst vezan za sam proizvod trebalo bi biti postavljen tako da bude čitljiv, odgovarajuće velilčine i koncizan.

Najbolje proizvode i usluge koji predstavljaju sinonim vašeg poslovanja istaknite i izdvojite od ostalih. Oni mogu zauzimati centralni deo kataloga ili biti postavljeni u gornjem uglu, gde će privući pažnju korisnika kataloga.  

U zavisnosti od kvantiteta proizvoda koje želite da promovišete, zavisiće i broj unetih proizvoda po jednoj kataloškoj strani. Cilj je da je svaki proizvod dovoljno pregledan, tako da će katalog pretrpan proizvodima biti samo opterećenje za onoga ko želi da se informiše. 

  • Kome su namenjeni proizvodi koje promovišete

Prilikom izrade kataloga, mora se uzeti u obzir i kategorija potrošača po određenim karakteristikama. U zavisnosti od poznavanja ciljne grupe potrošača proizvoda vaše kompanije, prilikom dizajna kataloga će se uzeti u obzir sve što može vašu ponudu na najbolji mogući način približiti datoj ciljnoj grupi. Na primer, ukoliko se izrađuje katalog za prodavnicu igračaka, dizajniranje će biti usmereno na jarke boje koje privlače mlađu populaciju i isticanje proizvoda koje su najpopularnije u datom trenutku. 

Katalozi kao lična karta vašeg poslovanja 

Grafički dizajn je otišao toliko daleko da je izrada kataloga postala prava umetnost. Katalozi su lični pečat vaše kompanije i direktno je opisuju i karakterišu. Zato je jasno zašto bi trebalo uložiti vreme i finansijska sredstva u izradi kvalitetnog kataloga, koji će biti više nego odlična investicija vašeg poslovanja. 

Ukoliko imate bilo kakve nedoumice oko izbora samog kataloga uvek možete da se konsultujete sa profesionalcima iz štamparije iz Zemunplasta. Više o njihovim uslugama saznajte ovde.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *