Google analytics to GA4

Možda ste već postali svesni činjenice da će 1. jula 2023. Google analitika 4 (GA4) zameniti trenutnu verziju Google analitike. Ukoliko želite da izbegnete bilo kakav gubitak istorijskih podataka, moraćete da obezbedite pažljivu migraciju vaših podataka, postarate se da bude precizna i da sve završite u predviđenom vremenskom roku.

Najava predstojećih promena je izazvala izvesnu dozu straha i nelagode kod marketinških stručnjaka jer, očekivano, neke stvari neće funkcionisati kao pre. Takođe, očevidno je da je potrebno što pre preduzeti prve korake u pravcu adaptacije jer ovakve transformacije nikada nisu jednostavne.

U nastavku teksta se nalazi sve što treba da znate o migraciji GA4 i zašto je ona ključna za vašu organizaciju, postizanje uspeha u marketingu i celokupnom poslovanju.

Zašto bi prelazak na GA4 trebalo da bude prioritet?

Odlična analitika i pravilno praćenje događaja su vitalne komponente za povećanje prodaje i konverzija. Trenutna Google analitika ima dosta dobrih strana, ali bi prelazak na GA4 trebalo da bude glavni prioritet jer će analitiku i uvide koje možete da steknete podići na potpuno novi nivo.

Omogućiće vam napredovanje poslovanja u pravom smeru, bolje razumevanje načina na koji klijenti ostvaruju interakciju sa vašom veb lokacijom i stranicama i saznaćete primarni kanal koji pritom koriste. Ono što ne želite jeste da budete uhvaćeni nespremni i da ne uspete da sačuvate svoje podatke.

Uz predviđene promene, biće potrebno da znate kako da koristite sistem i interfejs za izveštavanje kako biste mogli da nastavite da donosite mudre odluke i povećavate konverzije i prodaju.

Koja je razlika između trenutne GA Univerzalne analitike i GA4?

Postoji nekoliko razlika između trenutne GA verzije i GA4 kojih treba da budete svesni. U slučaju UA, alatka koristi poboljšani model merenja zasnovan na sesijama i prikazima stranica. Jedna od glavnih razlika će biti u tome što će GA4 koristiti potpuno novu vrstu merenja koja se zasniva na interakcijama i događajima.

Dobićete potpunu sliku ponašanja korisnika i njihovog celokupnog putovanja kroz i oko vaše veb stranice. To će eliminisati slepe tačke i nećete morati da pogađate kako oni koriste vašu veb lokaciju. Biće dostupan poboljšani model podataka koji će vam davati pouzdanije podatke i jednostavno izveštavanje.

Sa novim interfejsom za izveštavanje, moći ćete da izvršite naprednu analizu i kreirate specifične tokove na osnovu bilo kog događaja koji odaberete.

Koje funkcije GA4 su drugačije od standardnih svojstava Univerzalne analitike?

Jedna od prednosti je što možete da vidite sve izvore saobraćaja koji se prate na jednom mestu, uključujući ono što korisnik radi preko mobilne aplikacije, vaše veb stranice ili softvera.

Ljudi ovih dana koriste internet na nove i različite načine. Postoje i novi zakoni o prikupljanju podataka koji će individualno ciljanje i praćenje učiniti prošlošću. Jasno je da je potrebna nova i poboljšana metoda merenja ponašanja korisnika. Praćenje angažovanja korisnika GA4 je mnogo usklađenije sa savremenim potrebama i podešavanje praćenja više domena je mnogo lakše.

GA4 pruža pristup opsežnim i daleko više prilagođenim aspektima i pokazateljima. Sva ova poboljšanja znače da možete donositi bolje poslovne odluke i brže dostići svoje ciljeve.

Razlozi za prelazak na GA4 što pre

Iako možete da odlažete čitav proces koliko god želite, na kraju ćete ipak morati da pređete na GA4. Imajte na umu da je GA4 okrenut samo unapred i da nećete moći da uvezete svoje prethodne podatke.

To znači da bi trebalo da počnete da prikupljate podatke sada kako biste mogli da izvršite analizu iz godine u godinu. Još jedan važan razlog da sada migrirate je to što možete početi da uživate u prednostima boljih podataka odmah, ne čekajući 1. jul 2023. To je sjajan način da povećate efikasnost vaše veb lokacije jer možete donositi bolje informisane odluke na osnovu poboljšanih izveštaja klijenata.

Ukoliko smatrate da je migracija preobimna ili da se nećete snaći na vreme, možete da angažujete profesionalni tim, poput Four Dots-a, koji vam može olakšati čitav proces, pritom edukujući i ceo tim.

Svaka promena je stresna i zahteva određen period privikavanja i učenja. Migracija na GA4 nije brza niti jednostavna, ali je neophodna i pomoći će napretku vašeg poslovanja. Nakon početnih prilagođavanja, uvidećete sve prednosti novog sistema.

 

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *