21. vek se odavno zahuktao i svi smo dobro svesni da je Internet prošlost, sadašnjost i budućnost poslovanja. Ako vas nema na Internetu, niste ekscentrični i tajnoviti – pre ćete biti percipirani kao čudni, u negativnom kontekstu, jer je online prisustvo imperativ. 

Ovo nepisano pravilo se ne odnosi na anonimne pojedince, nego na brendove i firme. Vaši klijenti, obožavaoci, entuzijasti koji otkrivaju brend žele da znaju više o vama. Istražuju, guglaju, raspituju se, pre nego donesu odluku o angažovanju ili kupovini vaših proizvoda ili usluga.

Kako do snažno utemeljenog online prisustva, posetilaca na sajtu, vidljivosti i prepoznatljivosti brenda razgovaramo u redovima koji slede, zato nastavite da čitate!

Vaš sajt – prvi korak online prisustva

Kako biste bili na raspolaganju publici, morate biti prisutni online. Za to vam je potreban sajt. 

Sajt možete podići na poznatim platformama kao što je WordPress, ili se možete opredeliti za custom-made varijantu. Sajt koji se pravi “od nule” je dopadljiviji pretraživačima. To znači da ima potencijal da se bolje rangira u rezultatima pretrage od onog napravljenog sa šablonima pomoću WordPress CMS-a. Ako kreirate poslovni sajt ovo je prilično važno, jer ćete želeti što više organskog saobraćaja i konverzija. 

Ukoliko imate ograničena sredstva i ne možete da unajmite developere koji će napraviti sajt od nule, kreirajte sajt na WordPress platformi. Kompatibilna je sa mnogim dodacima i radi besprekorno, ako su dodaci pravilno odabrani i integrisani. 

Naš savet broj jedan bi bio da izrada sajta bude zadatak za osobu koja zna šta radi i koja ima iskustva u ovom domenu. U suprotnom moglo bi da se javi mnogo komplikacija i problema čije će vas ispravljanje koštati mnogostruko više nego inicijalna izrada sajta.

Kreiranje sadržaja

Kada kreirate sajt (dobijete parametre za pristup), vreme je da počnete da radite na sadržaju. Sadržaj koji plasirate treba da bude originalan. Ne možemo dovoljan broj puta naglasiti da nikada, ni pod kojim uslovima, ne smete da kopirate i potpisujete tuđe reči. 

Prilikom pisanja sadržaja pokušajte da se stavite u ulogu vašeg prosečnog klijenta i razmislite šta želi da pročita? Kakva pitanja ima? Šta ga muči? Ponudite mu odgovore i rešenja.

Naravno, prilikom pisanja treba da razmišljate i o SEO, zato pišite jasno, nikada preduge rečenice, strukturirajte tekst podnaslovima. Ne objavljujte zidove teksta koji su nepregledni i naporni za čitanje. Razbijte ih na pasuse i osvežite relevantnim slikama.

SEO

SEO je akronim od Search Engine Optimization, što se može prevesti i kao optimizacija sajta za pretraživače, iako je na našem podneblju u široj upotrebi izraz “SEO optimizacija”. 

Uloga SEO optimizacije je unapređenje svih elemenata vašeg sajta kako bi on bio dopadljiviji pretraživačima. Naime, pretraživači funkcionišu na sledeći način (pojednostavljeni primer): 

Google želi da zna sve što postoji na Internetu, svaki komadić informacije i u tom cilju šalje krolere (zamislite ih kao male paukove) da mile po Internetu i prikupljaju sve podatke koje pronađu. Kako biste se pojavili u rezultatima pretrage, želite da kroleri pronađu i vas, a i da se Google-u svide podaci koje će dobiti o vama. Ako mu svidite dobićete dobro mesto u rezultatima pretrage, a samim tim i mnogo organskog saobraćaja. Za to vam je potreban SEO.

SEO možemo grubo podeliti na on-page, off-page i tehničke procese optimizacije. 

  • On-page je optimizacije na samom sajtu – analiza konkurencije, odabir ključnih reči, unapređenje tekstualnog sadržaja, naslova, slika, video zapisa… svega što je vidljivo okom na sajtu. 
  • Off-page se odnosi na faktore koji su van vašeg sajta, a koji na njega utiču. Na primer beklinkove – eksterne linkove sa jakih sajtova koji vode sa vašem i govore Google-u “hej, ovaj novi sajt je vredan tvog poverenja”, što utiče na vaše rangiranje. 
  • Treća je tehnička optimizacija koja se odnosi na prilagođavanje sajta za pregled sa različitih uređaja, brzinu učitavanja itd.

Bitno je naglasiti da SEO optimizacija ne daje rezultate preko noći. Zavisno od količine i jačine konkurencije biće potrebno nekoliko meseci da se pozicionirate. Međutim, rezultati koje vam daje SEO su toliko stabilni da ih ne možete postići ni na jedan drugi način!

Kanali na društvenim mrežama

Kada imate sajt i sadržaj na istom, vreme je da napravite naloge na društvenim mrežama. Ogroman deo populacije koristi društvene mreže, a vi imate mogućnost da im servirate vaše proizvode i usluge tamo gde najviše vole da provode vreme. 

Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, LinkedIn… Neka od ovih mreža ili sve – samo budite prisutni i budite aktivni. Analizirajte koju mrežu koristi vaša ciljana grupa i naglašavamo – budite aktivni, jer zapušten nalog koji ima novu objavu svakih nekoliko nedelja neće probuditi ničije interesovanje.

Delite tekstove sa vašeg sajta, tutotijale, informacije o novim proizvodima, iskustva korisnika. Pozovite korisnike na interakciju i odgovarajte na njihova pitanja. Tako se grani fan baza.

Promocije

Dok SEO optimizacija donosi organski saobraćaj (besplatni saobraćaj), postoji i opcija plaćenog, koji ćete pridobiti raznim promocijama i marketinškim kampanjama. 

Plaćene kampanje oglašavanja možete sprovesti na Google-u (Google Ads) ili na društvenim mrežama. Funkcionišu prilično jednostavno – unesete demografske podatke o ciljanoj publici po želji, odredite budžet i pokrenete oglas. Dok god imate novca, saobraćaj će pristizati, a novi posetioci će vas otkrivati. Oglasi su odlični u vreme kada je “špic sezone” za vaš posao, a za najbolje rezultate kombinujte ih sa SEO.

Ako budete vredno radili na kreiranju i optimizovanju sadržaja, njegovoj distribuciji putem društvenih mreža i plaćenih oglasa, rezultati neće izostati. Pozicioniraćete se tamo gde treba da budete. Srećno!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *