vežbanje

Da li ste već čuli za popularne tibetanske vežbe? Zahvaljujući njima priušićete sebi zdraviji i duži život. Sve što treba je da ih radite redovno, a vremenom ćete osetiti promene u čitavom telu kao i psihičkoj snazi.

Vežbe pet tibetanaca su vrlo praktične i delotvorne. Sa njima ćete veoma lako unaprediti zdravlje tela ali i duha. Smiruju i efikasno dovode liniju u top formu uz minimalan napor.

Vreme koje trebate izdvojiti za njih nije dugo, a za sebe možete učiniti veliku stvar. Oslobađate se stresa, pobuđujete svoju životnu energiju i dovodite telo i duh u ravnotežu. Imaju uticaja na bolju kondiciju, fit liniju kao i vedro raspoloženje.

Šta su zapravo tibetanske vežbe

Pet tibetanaca su drevne vežbe koje potiču sa Tibeta, gde su ih monasi korisili još pre više od 2500 godina. Zapravo su neki oblik joge. Radi se niz od pet vežbi koje pojačavaju strujanje energije kroz naše telo. Imaju pozitivan uticaj na sve naše ćelije, organe, žlezde ali i mišiće. Bukvalno na čitavo ljudsko telo.

Pedesetih godina dvadesetog veka je počela njihova upotreba i na zapadu. Od tada je samo raslo veliko interesovanje za njih. Zovu ih još vežbe pet tibetanaca – fontana mladosti.

 

Traju kratko, za 10-15 minuta su gotove, a osećaj koji postižete će Vas svakako motivisati da nastavite sa njima. To zaista nije mnogo vremena da održavate dobru fizičku ali i mentalnu kondiciju. Raditi ih možete ujutru ili uveče, kad je Vama zgodnije. Mada se preporučuje da dan započinjete ovakvim pobuđivanjem energije.

Najvažnija stvar je kod 5 tibetanaca disanje. Zašto? Jer udahom otvarate puteve za protok energije, dok izdahom izbacujete napetost, negativnu energiju i stres. Ovakvim treningom možete usporiti starenje i ojačati celokupno zdravstveno stanje.

Kako se rade vežbe 5 tibetanaca

Postoji tačno određen redosled pet tibetanaca. Njihov kontinuitet je veoma važan za sinhronu spregu tela i duha. Bitno je svaku vežbu raditi isti broj puta. Počinje se neparnim brojem, preporučuje se na početku 3 puta. Nakon nedelju dana se broj ponavljanja povećava za dva. I tako svake nedelje dok ne postignete krajnju cifru 21.

Prvi tibetanac

Početni položaj je uspravan stav tela, noge su u raskoraku širine kukova. Ruke su raširene stoje vodoravno, sa dlanovima okrenutim prema podu. Prva vežba se sastoji u tome da se radi okret u smeru kazaljke na satu. Početan broj ponavljanja sami ocenite za sebe. Na početku najbolje 3 kao što smo već rekli.

Nakon odrađenog broja okreta koje ste hteli ispružite ruke prema napred. Takođe u vodoravnom položaju i gledajte u svoje prste da bi smanjili vrtoglavicu nakon vežbi. Ovim ćete pojačavati sposobnost balansa svog tela.

Drugi Tibetanac

Radi se u ležećem položaju. Noge su skupljenje jedna uz drugu. Ispružite se sa rukama ispruženim uz telo, a dlanove okrenite ka podu. Udah na nos dok podižete glavu i noge u vis do uspravnog položaja. Važno je da ostali delovi tela ostaju priljubljeni uz pod.

Noge ne smete savijati već ih lagano podignete dok ne budu pod pravim uglom u odnosu na trup. Ramena takođe treba da su priljubljena uz tlo, a krajnji položaj glave je kada brada dodirne prsa. Izdah ide na nos ili usta dok vraćate telo u prvobitni položaj. Naravno i ova vežba se ponavlja do željene cifre.

Vežba treći Tibetanac

Kleknite i namestite stopala tako da se prstima oslanjate na pod. Položaj tela uspravan sa razmaknutim kolenima u rasponu oko 40 cm. Dlanove držite na zadnjem delu butina. U početnom položaju glava treba biti savijena prema napred da dodirujete bradom prsni deo. Oči su zatvorene.

Udah kroz nos dok gornji deo tela lagano savijate prema nazad. Dlanovima ste naslonjeni na butine. Glavu zabacujete prema nazad koliko možete. Prilikom vraćanja u prvobitni položaj polagani izdah na usta ili nos. Broj ponavljanja kao i za prethodne vežbe.

Četvrti  tibetanac

Sedite i ispružite noge. Ruke stavite uz telo tako da se dlanovima oslanjate na pod, prstima okrenutim prema napred. Glavu savijte prema napred da brada dodiruje telo. Udah kroz nos dok telo podižete na gore.

Noge treba da budu savijene u kolenima pod pravim uglom a telo oslonjeno stopalima i dlanovima na tlo. Glavu zabacujete unazad koliko možete. Telo treba da je paralelno sa podom. Izdah ide opet kroz nos ili usta dok se polagano vraćate u početni stav. Sve vreme su stopala u istom položaju, kao i ruke i dlanovi. Ponavljaju se isti broj puta kao prethodne vežbe.

Tibetanac broj 5

Za poslednju vežbu lezite na stomak i podignite gornji deo tela. Dlanove stavite pored ramena i samo se oduprite od tlo. Noge su oslonjene prednjim delom stopala, odnosno prstima. Razmak između nodu kao i ruku je oko 60 cm. Glava je zabačena u nazad.

Uzdah na nos dok podižete zadnjicu a glavu savijate prema napred dok brada ne dotakne prsni deo. Telo treba da dođe u položaj nalik krovu, ruke i noge ispružene (pridignuti se na nožnim prstima). Dok ste u gornjem položaju telo je prislonjeno na pod samo nožnim prstima i dlanovima. Izdah kroz nos ili usta dok se vraćate u prvobitni položaj. Isti broj ponavljanja kao i kod ostalih vežbi.

Kada završite sa vežbama lezite i ispružite se za opuštanje, dišite polako. Ostanite tako neko vreme.

Kome se ne preporučuju Tibetanci

Tibetanske vežbe za podmlađivanje mogu raditi svi, bez obzira na starosnu dob. Nisu teške pa su vrlo praktične i za starije osobe. Pružaju osveženje za ceo organizam, daju mnogo energije i dobru kondiciju.

Vežbe radite svaki dan, bar jedan put dnevno i to na prazan stomak ili dva sata nakon obroka. Na svakih nedelju dana povećajte broj ponavljanja vežbi za 2. Najbolje da počnete polagano prvu nedelju sa tri, pa sledeće 5, posle toga 7 i tako do 21.

Vrlo važna stvar tokom vežbanja pet tibetanaca pored pravilnih pokreta, jeste uravnoteženo disanje. Upravo taj sklad koji se postiže između disanja i pokreta doprinosi protoku energije i osećaju vitalnosti.

Nakon vežbi pola sata ne bi trebali da se kupate. I kada se tuširate to neka bude mlaka ili hladnjikava voda.

Nuspojava nema  Jedino ukoliko ne možete da ih radite zbog problema sa kičmom ili u slučaju srčanih bolesti. Ali osim toga nema ograničenja. Nisu naporne, tako da nema preteranog zamaranja.

Kakvi su benefiti od vežbi i zašto ih treba svakodnevno primenjivati

Tibetanske vežbe za zdravlje imaju višestuke dobrobiti. Pomoću njih možete rešiti razne tegobe poput bolova u ramenima, vratu i leđima. Delotvorne su kod reume, artritisa i usporavaju proces proređivanja koštane mase koji dolazi s godinama.

Podmlađuju telo i drže ga u kondiciji. Regulišu rad disajnih organa, a pozitivno dejstvo imaju i za vid. Kao i pozitivan učinak na zglobove i muskulaturu. Stimulišu rad žlezda sa unutrašnjim lučenjem pa regulišu proizvodnju hormona.

Tibetanci pobuđuju i omogućuju nesmetan protok energije kroz čakre koje predstavljaju centre energije u našem telu. Usled toga efekat će biti bolje raspoloženje, volja i jača fizička snaga. Pobudite svoju energiju, budite sveži i vedri!

Smanjuju napetost i imaju pozitivan uticaj na depresivna stanja. Uz to pružaju bolji san, pojačavaju koncentraciju i sposobnost pamćenja. Jačaju u potpunosti mentalnu snagu i emotivnu ravnotežu. Ujedno doprinose boljem samopouzdanju, kvalitetnijem seksualnom životu, vraćaju vitalnost i duhu i telu!

Dok radite vežbe pet tibetanaca i mršavljenje nije isključeno, jer pozitivno deluju na probavu. Ubrzavaju cirkulaciju i metabolizam, a prilikom njihovog rada oblikuju se mišići i popravlja stav tela.

Spomenimo jedan od citata velikog Karla Gustava Junga:

Privilegija života je da postanete ono što ste zaista.

Da rezimiramo…

Iskustva sa pet tibetanaca su sjajna. Ukoliko želite postići nekakvu vrstu blagostanja i smirenosti, ovo je pravi način za to. Imaju pozitivan uticaj na vaše raspoloženje, odnose sa okolinom i savršeno funkcionisanje organizma.

Dakle ne postoji ni jedan razlog zašto ih ne bi ste uvrstili u deo svojih dnevnih ili jutarnjih rituala. Treba malo vremena a dobijate puno prednosti.

Svakako ima više nego dovoljno razloga bar da ih isprobate.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *