Psiholozi se slažu u tome da je selidba definitivno jedna od najstresnijih situacija koja vam se može desiti u životu. Ona stoji tik pored pored gubitka voljene osobe, ili bolnog raskida. Međutim, dobrom organizacijom vremena i same selidbe možete učiniti selidbu manje stresnom, možda nekima čak i zabavnom.

Kako da selidba ne bude stresna?

Svaka selidba je sinonim za nov početak. Ne menjate samo vašu adresu prebivališta, nego vam se i život bitno menja. Prosečan čovek se u životu preseli oko pet puta. Većina ljudi se prvi put preseli posle srednje škole, pri početku studija ili početku radnog odnosa.

Mnogi se najčešće sele zbog zaposlenja u drugom gradu ili državi (pogotovu važi za Beograd). Najlepše je seliti se u svoj novi stan ili kuću, a još lepše ako započinjete nov život sa voljenom osobom.

Kakva god da je vaša vrsta selidbe, potrudite se da je planirate minimum mesec dana unapred. Trebalo bi čak i ranije da znate kada ćete se preseliti, jer ako želite da se savršeno organizujete za veliku selidbu biće vam potrebno i do mesec dana.

Sama proces selidbe se može podeliti u nekoliko faza. Potrebno je kroz svaku proći i ne preskakati korake, koliko god da imate nagon da samo natrpate stvari u kutije. Detaljno ćemo se pozabaviti svakom od ovih faza.

Pripremna faza

Dakle, odlučili ste se da se preselite, odjavili ste stan u kome ste trenutno. Time počinje prva faza iseljavanja. Ona podrazumeva nabavku kutija, najlona, novina, pravljenje spiskova i sličnih stvari.

Kutije možete ljubazno zatražiti u prodavnicama tehnologije, knjižarama ili prodavnicama. Iako verovatno imate gomilu stvari, nemojte uzimati samo velike kutije. Potrudite se da nabavite sličan broj velikih i manjih, svaka od njih će imati svoju namenu.

Takođe, ranije nabavite pucketave folije, stare novine i stiropor koji mogu dobro zaštiti lomljive stvari.

Uzmite i jednu veću fasciklu (ili više ako je to potrebno) gde će se nalaziti vaša najvažnija lična dokumentacija: pasoš, izvodi iz banke, ugovori, stvari koje nikako ne smete izgubiti u haosu selidbe. Najbolje bi bilo ovo odraditi pre nego što počnete sa pakovanjem, dok je prethodni stan još uvek sređen.

U ovoj fazi ne bi bilo loše ni da počnete sa istraživanjem koju biste agenciju za selidbe angažovali. Dolazak predstavnika agencije za selidbe Beograd na teren radi procene selidbe je besplatan. Oni će vam reći koliko je tura kombijem potrebno sa jednog mesta na drugo. Informacija o ceni i dogovor sa agencijom će vam pomoći da se dalje organizujete.

Kartonske-kutije

Preporučujemo vam da dogovore sklapate samo sa zvaničnim i registrovanim agencijama. Mnogi angažuju ljude na crno i time rizikuju da njihove stvari budu oštećene, a da niko za to ne odgovara, jer ugovor nije zakonski sklopljen. Još gore, može se desiti da vaše stvari nikada ni ne stignu na destinaciju koju ste želeli.

Ako imate kućnog ljubimca na vreme mu nađite privremeni smeštaj. Ljubimcima je ovaj period, takođe, stresan. Zato je najbolje da ga na neko vreme udaljite od čitave gužve, dok se ne preselite i ne sredite novi stan ili kuću. Tako vam ljubimac neće smetati pri procesu pakovanja i raspakivanja. Najjeftinija opcija je da to bude kod prijatelja od poverenja, ali postoje i sasvim ugodni hoteli za životinje ukoliko se ne snađete na vreme.

Još jedna bitna stvar pre nego što se počnete pakovati je da napravite spisak najvažnijih stvari u svakoj sobi i one prve dolaze na red pri pakovanju.

Odlaganje i bacanje nepotrebnih stvari

Verovatno ni sami nećete poverovati koliko se stvari u nagomilalo u vašem stanu koje niste godinama koristili i za koje ste sasvim zaboravili da ih uopšte i posedujete.

Selidba je savršen trenutak da se tih stvari otarasite. Što manje stvari imate to će ona biti kraća i bezbolnija.

Od svih stvari koje više ne koristite mnogima je ipak najteže da se oproste sa odećom. Vodite se ovim kriterijumom: ako odevni komad niste nosili cele prošle sezone, u tom slučaju vam on ni nije potreban. Isto važi i za obuću.

Stari ukrasi koji više nisu u vašem stilu ili koji se ne uklapaju u nov enterijer, predmeti bez neke sentimentalne vrednosti su neke od stvari koje je potrebno baciti ili pokloniti.

Faza pakovanja

Ova faza verovatno deluje prilično jednostavno, zar ne? Prevarili ste se. Ako samo bez reda budete pakovali stvari u kutije veća je mogućnost da će se stvari slomiti ili ulubiti. Nepisano je pravili da je kriv za eventualna oštećenja onaj koji pakuje.

Zato sledite nekoliko prostih saveta. Posebno pakujte predmete iz svake sobe. Dakle, nemojte mešati peškir iz kupatila sa ukrasima u dnevnoj sobi. To će stvoriti pravi nered kada se budete raspakivali.

Najpre, spakujte jednu kutiju iz svake sobe sa stvarima koje će vam biti neophodne čim se uselite u nov stan i posebno ih obeležite sa naznakom: raspakuj odmah. Inače, svaku kutiju treba posebno označiti i napisati šta je u njoj. Recimo: dnevna soba – knjige.

Dakle, pakujte odeću sa odećom, posteljinu sa peškirima, ukrase sa ukrasima. Svaki ukras je potrebno zapakovati pojedinačno kako ne bi došlo do njegovog oštećenja.

Knjige i druge teže stvari pakujte u manje kutije, i uvek ih stavljajte na dno. Tako će one biti lakše za nošenje, a i neće oštetiti lakše predmete. Gde god da ima praznog prostora popunite ga novinama ili pucketavim folijama. U kutiji ne sme biti praznog prostora. Ako ga ostavite rizikujete da ulubite predmete.

Obratite i pažnju na to da ne pretrpate kutije. Maksimalna kilaža po kutiji treba da bude 25 kilograma. Zato ih nemojte prepuniti, jer neko to mora da nosi.

Faza prenošenja stvari

Doživljaj ove se razlikuje u zavisnosti od toga da li vam stvari prenosi agencija ili to radite samostalno uz pomoć prijatelja.

Ako vas seli agencija, najvrednije stvari ipak prenesite sami. One sigurno ne zauzimaju više od jednog kofera, a i time ćete skinuti odgovornost sa radnika i vama će biti lakše. Takođe, agenciji morate najaviti ako nameravate da premeštate izuzetno kabaste i teške stvari, recimo klavir. Za takve predmete važe drugačija pravila prenošenja i obično tad šalju radnike koji imaju iskustva u tome.

Neophodno je i najaviti agenciji da li očekujete da se premeštene stvari raspakuju i sastave.

Sa druge strane, selidba sa prijateljima ima nešto drugačiju formu. Ona može predstavljati pravi društveni događaj i rekreaciju. Prijatelji ne samo da će biti tu da vam pomognu da teški kauč popnete uz stepenište, nego će biti tu za vas da lakše psihički prebrodite proces promene. Pored toga, mogu vam pomoći i u raspakivanju i čišćenju novog stana.

Najbolje od svega je što se ova usluga ne naplaćuje, ali će prijatelj od vas, takođe, očekivati da se i vi nađete tu za njih kada njima bude bila potrebna pomoć pri selidbi.

Ako se selidba dešava u Beogradu, pratite i vremensku prognozu, po kiši zastoj u gradu može da bude nezgodan.

Faza raspakivanja

Došla je, napokon, i poslednja faza. Ona bi ujedno trebalo da bude najlakša ukoliko ste sve prethodno uradili kako treba. Sve kutije sortirajte po sobama, tako ćete tačno znati kojim rasporedom ih je potrebno raspakovati.

Pre samog raspakivanja očistite i oribajte stan ukoliko to već neko nije učinio pre vas. Ljudi koji žive kao podstanari često ne osećaju obavezu da stan u kome su ranije živeli ostave čistim za one koji će se nakon njih u njega useliti.

I pored svog pažljivog pakovanja i dalje se može desiti da ste neke stvari razbili, ulubili ili možda izgubili. Ako ste se dobro organizovali to se neće desiti sa predmetima koji su vam najbitniji. Šta god da je u pitanju ne vredi se oko toga preterano nervirati, jer najgore je prošlo. Nakon što ste se raspakovali i smestili vam ostaje samo da uživate u novom stanu i novom životu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *