U današnje vreme kada digital preuzima i preti da “pojede” tradicionalni marketing, čini se da jedna od najtradicionalnijih metoda za plasman poruka i dalje nije ni blizu da prestane da se koristi. U pitanju je štampa kataloga.

U ovom tekstu obrazložićemo i navesti razloge zašto štampani katalozi funkcionišu.

 

Štampa kataloga može da poboljša višekanalno (uključujući i digitalno iskustvo)

Marketing: Fizički katalog je pristupačan izvor koji pruža osnovne informacije i to iz prve ruke, privlači kupce u prodavnicu ili na veb lokaciju, nudi atraktivne kupone za popust i dostiže ciljnu grupu u oblastima sa ograničenim pristupom internetu ili gde su studije pokazale da se troši manje. Takođe, štampa kataloga omogućava da se otvori prozor u budućnost zahvaljujući interaktivnim tehnikama poput proširene stvarnosti ili KR kodova, koje su sada u opadanju. Primer je katalog lanca Maxi iz 2018. godine u kojem se ohrabrivala publika da glasa za omiljenu igračku i da poseti onlajn prodavnicu. Ovde je cilj da ova interakcija dovodi do kupovine, ali ne nameće se direktna kupovina i postavljaju se mostovi u iskustvu višekanalnih kupovina, što je ključno za sadašnjost i budućnost.

 

Mozak bolje reaguje na informacije sa papira

Ljudski mozak: Ništa od ovoga nije izmislila grupa publicista, ali postoje određena neurološka objašnjenja. U studiji koju je sponzorirala Kancelarija generalnog inspektora (OIG) poštanske službe SAD-a, analizirani su pokret očiju i druge biometrije raznih ljudi dok su gledali papir i digitalni katalog. Rezultati su pokazali da su korisnici proveli više vremena gledajući nešto na papiru nego na digitalnom formatu, iako im se u početku nije činilo da preferiraju jedan medij više nego drugi, a merenja su otkrila da papir takođe izaziva veći emocionalni odziv, a veća želja i više zadržavanja pažnje. Zaklučak je da online katalog ima značajno niži trošak i nizak uticaj zadržavanja, dok je papirni skuplji, ali pretpostavlja se da ima veći uticaj.

 

Ekran ili papir?

Ne možemo razgovarati apstraktno: kao što svi papiri i otisci nisu istog kvaliteta, tako i vrsta ekrana utiče na digitalnu pretragu. U borbi između papira i velikog ekrana pobednik je uvek ekran, ali, papir bi pobedio protiv malog ekrana zbog umora očiju i palca koji nastaje prilikom korišćenja pametnih telefona. Najbolja opcija između oba kanala bio bi ekran tableta srednje veličine koji ima veličinu poput tradicionalnog kataloga i simuliše iskustvo okretanja stranica sa par prstiju.

 

Nova vs tradicionalna štampa kataloga 

Distributeri navode i druge razloge u korist štampe kataloga, a koji su zapravo počeli da se rešavaju digitalnim formatom. Ti razlozi ogledaju se u tome da se olakša kupovina nezgodnih proizvoda iz privatnosti vašeg doma i da bi se otkrila mala preduzeća i asortiman proizvoda koji obično ne spadaju u proizvode za kojima vlada velika potražnja. Da li ste zainteresovani za proizvode za pravljenje meda? Ne postoji stvar koju digitalni kanali nisu preuzeli. Štaviše, neki brendovi ograničavaju distribuciju svojih štampanih kataloga na određene zemlje ili područja, što naglašava važnost koju digitalni pristup takođe pruža.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *