Ekonomija|Finansije|Biznis mali|Video|Ekologija|IT i tehnologija|Diskusije

Economy.rs / Biznis mali / Brending /


7 pravila uspeha Stiva Džobsa


Teme u članku: Stiv Džobs, pravila uspeha, Apple Store, Apple, Apple iPad, film, muzika, mobilni telefoni, biznis

7 pravila uspeha Stiva Džobsa

Nekoliko sjajnih ljudi napustilo je ovaj svet prošle 2011. godine, ali verovatno nijedan toliko bitan za ogroman broj industrija i ljudi kao što je Stiv Džobs. Njegov uticaj na savremeni život običnog čoveka je nemerljiv – njegove inovacije dotakle su skoro svaki aspekt svakodnevnog života – kompjutere, filmove, muziku i mobilne komunikacije. Ukoliko ste preduzetnik ili se bavite biznisom, verovatno postoji bar jedan od mnogobrojnih principa ili mudrih misli koje ste implementirali ili se vodite u svom poslovanju.

Radite ono što volite

Svako od nas ima neku svoju strast – ukoliko tu strast i živite, uspešno njome upravljate u vidu (privatnog) biznisa, vi ste srećan čovek. Džobs je jednom rekao da ‘’samo ljudi sa strašću i posvećenošću mogu da menjaju svet na bolje’’. Ukoliko na posao odlazite mrzovoljno, kao robot svakog jutra, bez strasti i želje da idete napred, da li ste srećni?

Snaga vizije

Džobs je uvek verovao u snagu vizije čoveka. Jednom prilikom pitao je predsednika Pepsija, Džona Skalija: ‘’Da li želiš da provedeš ostatak svog života prodajući šećernu vodicu ili hoćeš da promeniš svet?’’ Nemojte nikad prestati da sanjate i uvek imajte u glavi viziju svog posla, biznisa i života.

Razvijajte svoje sposobnosti i neprekidno učite

Iskustvo je veoma bitna stavka u vašem životu – osobe sa većim iskustvom u životu nekad vide stvari koje drugi propuštaju, ne vide, govorio je Džobs. U jednom trenutku života uzimao je časove kaligrafije – sve dok nije razvio Mac. Putovao je u Indiju i Aziju. Studirao dizajn i zdravstvenu zaštitu i nije živeo u staklenom balonu.

Uvek mora da postoji selekcija

Džobs je jednom izjavio da je ponosniji na proizvode koje Apple nije napravio, nego na one što je napravio i osmislio. Kada se vratio u Apple 1997. godine, preuzeo je kompaniju sa 350 proizvoda i ubrzo njihov broj spustio na 10 u naredne dve godine. Zašto? Džobs je napravio ‘’reprezentaciju’’ proizvoda svoje kompanije kako bi im se efikasnije posvetio. Nikad nemojte da razmišljate da li da odustanete od nečega što ne donosi uspeh ili novac. Nekad su takvi proizvodi mnogo skuplji tokom svog veka trajanja.

Potpuno drugačije

Kada je prvi put predstavio koncept Apple Store-a, rekao je da ne želi samo da prodaje kutije, već da u ovim prostorima unapređuje život svakog kupca. Pogledajte izgled jednog Apple Store-a – sve što se nalazi u njima, razvijeno je da unapredi naše živote kao kupaca i stvori emotivnu vezu između nas i Apple brenda. U ovom je tajna, kako Apple uspeva da se toliko ‘’približi’’ kupcu i uđe u njegov život – kako Vi svojim poslovanjem poboljšavate život svojih kupaca?

Predstavite ideju savršeno

Možete imati najbolju ideju na svetu, ali ukoliko ne znate da komunicirate, ili predstavite tu ideju svetu ili ciljanoj grupi kupaca, ništa vam ne vredi. Stiv Džobs je sigurno najbolji korporativni prezenter – koliko malo kompanija ima direktora koji lično izlazi pred kupce i javnost, u izlizanim farmerkama i crnoj rolci, i tako uspešno kaže: ‘’Apple. iPad’’

Prodajte snove, ne proizvode

Džobs je želeo da u potpunosti poznaje kupca, poznaje njegove navike, osobine, koliko ima dece, šta gleda na televiziji, itd. On je znao da nijedan njegov proizvod neće ući u naše domove ukoliko je prekomplikovan. Rezultat? Jedan taster na prednjoj strani iPad-a. Toliko jednostavno, da čak i moja šestogodišnja sestričina može bez problema da vršlja po njemu, igra igrice, crta, itd, itd. Nemojte da odustajete od svojih snova, koliko god da su daleko ili visoko.

Postavio: Economy.rs. Pratite nas na Facebooku i Twitteru, kao i putem našeg mobilnog sajta
Povezane vesti
- Digitalna amnezija: putovanja nam ostaju u telefonima, ne u sećanju
- Šefe, koji ti je vrag: Duško Dugouško napunio 75 godina [VIDEO]
- Glavobolja vredna 181 milijarde $
- Veštine koje Stiv Džobs i Volt Dizni imaju zajedničke
- Korisni trikovi koji spašavaju ljude
economy.rs facebook  economy.rs twitter  economy.rs google plus  economy.rs pinterest  economy.rs rss  economy.rs linkedin 
Biznis mali sadržaj
Beneficije Blogovi
Brending Domeni
Edukacija E-pošta
E-poslovanje HR
Razvoj biznisa Internet
Support Liderstvo
Marketing PR
Kupci Preduzetništvo
Zaposlenima Društvene mreže
Planiranje Početak
Poslovni događaji Planiranje
Prodaja Menadžment

Putovanja >> Najnovije vesti

  #MySerbia: strani turistički blogeri u Srbiji
#MySerbia: strani turistički blogeri u Srbiji
 
  Čime su sve turisti nezadovoljni?
Čime su sve turisti nezadovoljni?
 
  Plavi bunar: Najlepše mesto za kupanje na svetu
Plavi bunar: Najlepše mesto za kupanje na svetu
 
  Dođite u Beograd - bar na dva dana
Dođite u Beograd - bar na dva dana
 
  Koliko ćemo uštedeti ako letujemo u Srbiji?
Koliko ćemo uštedeti ako letujemo u Srbiji?
 
  (Ne)letujte u preskupoj Crnoj Gori
(Ne)letujte u preskupoj Crnoj Gori
 
  Počela prijava građana za turističke vaučere
Počela prijava građana za turističke vaučere
 
  Šta da radite ako vas opeče meduza?
Šta da radite ako vas opeče meduza?