Biznis Centar Economy.rs Diskusije Video Intervju Vreme O nama | Marketing | Economy.rs mobile Economy.rs za mobilne
Economy.rs marketing
VESTI BERZA RADA BIZNIS KATALOG BIZNIS MALI ŽIVOT I STIL SOFTVER EDUKACIJA KNJIGE POSLOVNI SERVISI

Economy.rs > Biznis mali > Upravljanje prodajom >


Neetičke prodajne prakse koje morate izbeći

Neetičke prodajne prakse koje morate izbećiIzreklamirali ste proizvod, zainteresovali potencijalne kupce i oni počinju da dolaze u vašu trgovinu. Šta dalje?

Sledeća je primena različitih i efikasnih prodajnih strategija kojima ćete prodati svoj proizvod i ostvariti profit. Ali postoje neke stvari koje uvek morate izbegavati kako ne biste izgubili kupca, a još gore, izgubili i potencijalne kupce zbog negativnih komentara.

Ne primoravajte kupca da kupi vaš proizvod

U nama južnim, turističkim državama poznate su strategije napadnih prodavaca i rastegljive, često cene koju možete menjati (cenjkati se) u zavisnosti od pregovora sa prodavcem. Istraživanja su pokazala da velika većina (2/3) kupaca ne voli nametljive, dosadne prodavce "bez mere" u komunikaciji i prodajnoj strategiji, već više prihvataju prodavce koji su ljubazni i predusretljivi, koji "predlažu" umesto što "nude".
Budite maksimalno ljubazni prema vašem kupcu i pokušajte da mu predočite sve kvalitete navedenog proizvoda, predložite mu da isproba navedeni proizvod, istaknite pozitivne osobine i naročito dodatne vrednosti proizvoda. Takođe, nekad možete istaći šta potencijalan kupac gubi ukoliko ne kupi željeni proizvod, ali je ovo vrlo komplikovana i opasna taktika.

Ne pokušajte da prodate loš proizvod

Možda i prvo pravilo prodaje, nikad ne pokušavajte da prodate loš, neispravan ili proizvod koji ne odgovara opisu – uvek možete da napravite više štete nego koristi.
Nezadovoljan kupac je noćna mora svakog prodavca jer, osim što može napraviti probleme prilikom povraćaja proizvoda, njegovo mišljenje može uticati i na druge potencijalne kupce da ne kupe vaš proizvod ili nikad ne uđu u vašu trgovinu.


Takođe, danas u vreme Interneta i kupaca koji većinom informacije o proizvodima traže i na Internetu, ostavljanje samo jednog negativnog komentara na sajtu proizvoda može napraviti nesagledive posledice.

Izbegavajte lošu korisničku podršku

Jedna od najvažnijih post-prodajnih strategija je i kvalitetan i efikasan korisnički servis ili podrška. Reklamacije su nešto što ne možete izbeći, ali dobra korisnička podrška može činiti i dodatno marketinško oružje kojim ćete zadržati (obavezno) i još proširiti poverenje kupca, a u nekim slučajevima, prodati i dodatne proizvode ili usluge.
Telefon, kontakt centar, elektronska pošta, forum na Internetu, Twitter kanal za podršku, Facebook stranica, poštanska adresa uz naravno kvalitetno osoblje koje će odgovoriti efikasno i, vrlo važno, brzo na probleme i pitanja kupaca.

Uvek više, nikad manje!

Veoma je važno da kupcu uvek dajete više od onog što ste obećali, nego manje čime biste veoma lako mogli izgubiti poverenje kupca. Uvek se držite onoga što ste obećali i, ne samo ispunite, nego i iznenadite kupca načinom, brzinom, spremnoću da zadovoljite potrebe kupca.

Uvek isporučite i prodajte ono što ste obećali

Ukoliko ste u katalogu naveli da dajete popust za navedeni proizvod, ispoštujte to i nemojte da vam pređu u naviku "napomene sivim fontom". Drugim rečima, ono što ste ponudili kupcu, uvek to mora da završi u rukama kupca, bez izuzetaka, moguće samo sa pozitivnim dodacima, i nikad drugačije nego što je navedeno.
U najblažem slučaju, možete izgubiti poverenje kupca i njegove negativne komentare, dok u najgorem, rizikujete tužbu i ispitivanje udruženja za zaštitu potrošača.

Postavio: Economy.rs. Pratite nas na Facebooku i Twitteru, kao i putem našeg mobilnog sajta

Najnoviji Biznis mali saveti

Požari i poplave: Velike muke malih preduzetnikaPožari i poplave: Velike muke malih preduzetnika
Šta je zajedničko trgovcu iz centra Beograda i kozmetičarki iz Obrenovca? Mali biznis koji su razvijali gotovo tri decenije, za samo nekoliko sati je nestao. Izgoreo je u požaru, ili ga je odnela voda.
Kara Delevinj: buduće veliko ime svetske mode [VIDEO]Kara Delevinj: buduće veliko ime svetske mode [VIDEO]
Ona je najtraženiji model trenutka, naj kul Engleskinja, ima 6,2 miliona pratilaca na Instagramu. Iza cele na prvi pogled površne i trendi priče krije se uspešna mlada poslovna žena koja je po poslednjim izveštajima Forbsa za godinu dana zaradila najmanje 2,6 miliona evra. Nije loše za 22-godišnjakinju.
Elizabet Holms: najmlađa milijarderka na svetuElizabet Holms: najmlađa milijarderka na svetu
Tridesetogodišnja Elizabet Holms postala je najmlađa milijarderka na svetu. Do bogatstva je došla vlastitim trudom i zalaganjem, prateći tako stope Stiva Džobsa i Bila Gejtsa. Ona je pomerila granice u zdravstvenoj industriji i medicinskoj tehnologiji.
Kako je samohrana majka Svetlana Dimitrijević pokrenula svoj biznis: slikovite saksije koje su obišle planetuKako je samohrana majka Svetlana Dimitrijević pokrenula svoj biznis: slikovite saksije koje su obišle planetu
Svestrana umetnica i samohrana majka Svetlana Dimitrijević nije pala u beznađe kada je posle dve decenije rada ostala bez posla već se okrenula svojoj kreativnosti i dekupaž tehnici.
Najkraći savet jednog milijarderaNajkraći savet jednog milijardera
Velika razlika između uspešnih i neuspešnih ljudi je u tome što uspešni rade sve ono što neuspešni ne žele, objašnjava milijarder i preduzetnik Džon Pol De Žoria.
Heineken: besplatan taksi prevoz za ljubitelje pivaHeineken: besplatan taksi prevoz za ljubitelje piva
Heineken je omogućio svojim kupcima šansu da upoznaju London besplatnom vožnjom taksijem ukoliko naruče pivo koristeći specijalnu aplikaciju.
Mark Kjuban o trenutku kad je postao milijarder: Sedeo sam go pred kompjuterom i pritiskao refreshMark Kjuban o trenutku kad je postao milijarder: Sedeo sam go pred kompjuterom i pritiskao refresh
Šta je bolje, postati milioner ili milijarder? Ako pitate Marka Kjubana, postati milijarder neuporedivo je bolje.
Brending: najčešće pominjani brendovi u seriji Seks i grad [VIDEO]Brending: najčešće pominjani brendovi u seriji Seks i grad [VIDEO]
Serija koja je sigurno izazvala najviše kontroverzi, Seks i grad (eng. Sex and the city) o životima četiri raskalašne Njujorčanke i danas izaziva uzdahe kod većine žena, a u svetu marketinga važi za jedno od najisplativijih ulaganja kada su u pitanju brendovi.
Šesnaestogodišnjak zarađuje za život razvijajući aplikacijeŠesnaestogodišnjak zarađuje za život razvijajući aplikacije
Šesnaestogodišnjak iz Bistrice kod Žepča, Kristijan Zrno, ima neuobičajen hobi. On se bavi pravljenjem aplikacija, na kojima zarađuje novac.
Šta možemo da naučimo od narcisa, manipulatora i psihopata?Šta možemo da naučimo od narcisa, manipulatora i psihopata?
Proučavajući kadete sa West Pointa psiholozi su otkrili da se uz pomoć jedne negativne osobine može predvideti uspeh. Pogađajte... ta osobina je NARCIZAM. Naime, kod kadeta su proučavani različiti aspekti njihove ličnosti koji utiču na njihovu veštinu liderstva i jedina osobina koja je bila karakteristična za sve uspešne kadete bila je upravo narcizam.
BiznisCentar.net

Poklanjamo
internet domene!
registracija domena
Biznis mali sadržaj
Beneficije Blogovi
Brending Domeni
Edukacija E-pošta
E-poslovanje HR
Razvoj biznisa Internet
Support Liderstvo
Marketing PR
Kupci Preduzetništvo
Zaposlenima Društvene mreže
Planiranje Početak
Poslovni događaji Planiranje
Prodaja Menadžment
Lean Startup Lean Startup
Autori: Erik Ris
Leonardo da Vinči Leonardo da Vinči
Autori: Šervin B. Nuland
Menadžment uredskog poslovanja Menadžment uredskog poslovanja
Autori: Zane K. Quible

Prodavnica softvera

Kaspersky Internet Security 2013 Kaspersky Internet Security 2013
Proizvođač: Kaspersky
Bitdefender Total Security 2013 Bitdefender Total Security 2013
Proizvođač: Bitdefender
ESET NOD32 Antivirus 5 ESET NOD32 Antivirus 5
Proizvođač: ESET
Pratite nas
Unapredite
svoje poslovanje
na Internetu
BiznisCentar.net web hosting
Web hosting
BiznisCentar.net web dizajn
Izrada web sajtova
BiznisCentar.net registracija domena
Registracija domena
BiznisCentar.net optimizacija sajta za pretrazivace
Internet marketing
VIDEO
Društveni eksperiment: da li biste vratili novčanik? [VIDEO] Društveni eksperiment: da li biste vratili novčanik? [VIDEO]
Adrian Gruška je YouTube zabavljač koji je napravio zanimljiv eksperiment u Adelejdu. Hteo je da vidi da li je više dobrih ljudi koji će mu vratiti novčanik kada ga ispusti na ulici, ili će ipak biti više onih koji će iskoristiti priliku i postupiti loše.
Brutalna reklama za sigurnu vožnju koja ne sme se da se emituje pre 21 časa [VIDEO] Brutalna reklama za sigurnu vožnju koja ne sme se da se emituje pre 21 časa [VIDEO]
Autori kampanja za sigurnu vožnju često pribegavaju drastičnim porukama kako bi naterali vozače da poštuju saobraćajne propise.
Testiranje Brazuke u NASA tunelu [VIDEO] Testiranje Brazuke u NASA tunelu [VIDEO]
Brazuca, fudbalska lopta kompanije Adidas kojom će se igrati na predstojećem FIFA Svetskom prvenstvu donosi nam do sada neviđeni dizajn koji uključuje šest termički vezanih ploča i površine u obliku mikro-teksture.
Ostali video-sadržaji