Biznis Centar Economy.rs Diskusije Video Intervju Vreme O nama | Marketing | Economy.rs mobile Economy.rs za mobilne
Economy.rs marketing
VESTI BERZA RADA BIZNIS KATALOG BIZNIS MALI ŽIVOT I STIL SOFTVER EDUKACIJA KNJIGE POSLOVNI SERVISI

Economy.rs / Biznis mali / Upravljanje prodajom /


Neetičke prodajne prakse koje morate izbeći

Neetičke prodajne prakse koje morate izbećiIzreklamirali ste proizvod, zainteresovali potencijalne kupce i oni počinju da dolaze u vašu trgovinu. Šta dalje?

Sledeća je primena različitih i efikasnih prodajnih strategija kojima ćete prodati svoj proizvod i ostvariti profit. Ali postoje neke stvari koje uvek morate izbegavati kako ne biste izgubili kupca, a još gore, izgubili i potencijalne kupce zbog negativnih komentara.

Ne primoravajte kupca da kupi vaš proizvod

U nama južnim, turističkim državama poznate su strategije napadnih prodavaca i rastegljive, često cene koju možete menjati (cenjkati se) u zavisnosti od pregovora sa prodavcem. Istraživanja su pokazala da velika većina (2/3) kupaca ne voli nametljive, dosadne prodavce "bez mere" u komunikaciji i prodajnoj strategiji, već više prihvataju prodavce koji su ljubazni i predusretljivi, koji "predlažu" umesto što "nude".
Budite maksimalno ljubazni prema vašem kupcu i pokušajte da mu predočite sve kvalitete navedenog proizvoda, predložite mu da isproba navedeni proizvod, istaknite pozitivne osobine i naročito dodatne vrednosti proizvoda. Takođe, nekad možete istaći šta potencijalan kupac gubi ukoliko ne kupi željeni proizvod, ali je ovo vrlo komplikovana i opasna taktika.

Ne pokušajte da prodate loš proizvod

Možda i prvo pravilo prodaje, nikad ne pokušavajte da prodate loš, neispravan ili proizvod koji ne odgovara opisu – uvek možete da napravite više štete nego koristi.
Nezadovoljan kupac je noćna mora svakog prodavca jer, osim što može napraviti probleme prilikom povraćaja proizvoda, njegovo mišljenje može uticati i na druge potencijalne kupce da ne kupe vaš proizvod ili nikad ne uđu u vašu trgovinu.


Takođe, danas u vreme Interneta i kupaca koji većinom informacije o proizvodima traže i na Internetu, ostavljanje samo jednog negativnog komentara na sajtu proizvoda može napraviti nesagledive posledice.

Izbegavajte lošu korisničku podršku

Jedna od najvažnijih post-prodajnih strategija je i kvalitetan i efikasan korisnički servis ili podrška. Reklamacije su nešto što ne možete izbeći, ali dobra korisnička podrška može činiti i dodatno marketinško oružje kojim ćete zadržati (obavezno) i još proširiti poverenje kupca, a u nekim slučajevima, prodati i dodatne proizvode ili usluge.
Telefon, kontakt centar, elektronska pošta, forum na Internetu, Twitter kanal za podršku, Facebook stranica, poštanska adresa uz naravno kvalitetno osoblje koje će odgovoriti efikasno i, vrlo važno, brzo na probleme i pitanja kupaca.

Uvek više, nikad manje!

Veoma je važno da kupcu uvek dajete više od onog što ste obećali, nego manje čime biste veoma lako mogli izgubiti poverenje kupca. Uvek se držite onoga što ste obećali i, ne samo ispunite, nego i iznenadite kupca načinom, brzinom, spremnoću da zadovoljite potrebe kupca.

Uvek isporučite i prodajte ono što ste obećali

Ukoliko ste u katalogu naveli da dajete popust za navedeni proizvod, ispoštujte to i nemojte da vam pređu u naviku "napomene sivim fontom". Drugim rečima, ono što ste ponudili kupcu, uvek to mora da završi u rukama kupca, bez izuzetaka, moguće samo sa pozitivnim dodacima, i nikad drugačije nego što je navedeno.
U najblažem slučaju, možete izgubiti poverenje kupca i njegove negativne komentare, dok u najgorem, rizikujete tužbu i ispitivanje udruženja za zaštitu potrošača.

Postavio: Economy.rs. Pratite nas na Facebooku i Twitteru, kao i putem našeg mobilnog sajta

Najnoviji Biznis mali saveti

Najbolji poslodavac: poklonio radnicima stanove, kola, nakitNajbolji poslodavac: poklonio radnicima stanove, kola, nakit
Jedan velikodušni poslodavac u Indiji obradovao je svojih 1.200 radnika poklonivši im nove automobile, depozite za stanove i hiljade dolara vredan dijamantski nakit kao nagradu za lojalnost.
Konferencija: kako da ne gubite ni svoje, ni tuđe vremeKonferencija: kako da ne gubite ni svoje, ni tuđe vreme
Mnogi od vas sigurno su na raznim konferencijama imali priliku da vide brojne prezentacije ili ste ih i sami održali. Često ljudi čine iste greške i dodvoravaju se publici istim izgovorima kada se nađu na pozornici.
Apple: diferencijacija proizvoda i prodajne strategije kompanijeApple: diferencijacija proizvoda i prodajne strategije kompanije
Apple je kompanija koja ne prestaje da iznenađuje, sa neverovatnim portfoliom proizvoda, fantastičnom marketing strategijom i cash flow-om koji je u rangu osrednjih država. Ipak, za prosečne stanovnike Srbije, Apple-ovi proizvodi su veoma skupi.
Startit Meetup - seminar posvećen elektronskom poslovanju i e-trgovini u SrbijiStartit Meetup - seminar posvećen elektronskom poslovanju i e-trgovini u Srbiji
Startit Meetup posvećen poslovanju u Srbiji biće održan u ponedeljak, 20. oktobra 2014. godine od 18 časova u sali Amerikana Doma omladine Beograda (Makedonska 22).
Traktat o 4P: marketing današnjeg vremenaTraktat o 4P: marketing današnjeg vremena
Većina čitalaca, ako ne i svi, ovog portala poznaje skraćenicu 4P, osnovni postulat marketinga bez čije uravnoteženosti nije realno da se bilo kakva aktivnost na tržištu obavi na kvalitetan način. U našem poslu 4P predstavlja skup karakteristika proizvoda (Product), adekvatnu politiku cena (Price), distribuciju (Place) i promociju (Promotion). Među njima, jedno od četiri P je Promocija za koju i od koje mnogi od nas žive.
Sastanci licem u lice: poželjni i efikasni [INFOGRAFIKA]Sastanci licem u lice: poželjni i efikasni [INFOGRAFIKA]
U današnjem tehnološki prezasićenom svetu, dogovori se najjednostanije obavljaju putem telefona i video klijenata kao je Skype, ali veliki broj profesionalaca smatra da su sastanci uživo (ne u kafani, znam šta ste pomislili), ili licem u lice, najefikasniji način komunikacije između poslovnih ljudi.
BiznisMladihSrbije.org: Besplatan kurs preduzetništva za mladeBiznisMladihSrbije.org: Besplatan kurs preduzetništva za mlade
Biznis mladih Srbije, program sveobuhvatne podrške preduzetništvu mladih, raspisao je poziv za sve mlade uzrasta od 18 do 35 godina sa teritorije Republike Srbije da se prijave na besplatnu online platformu za učenje o preduzetništvu i razvoj biznis ideja.
Bazar mama preduzetnicaBazar mama preduzetnica
Centar za mame organizuje drugi po redu Bazar mama preduzetnica. Cilj ovog Bazara, koji je po prvi put okupio na jednom mestu mame preduzetnice u Srbiji, je da promoviše i podrži mame koje su se osmelile da započnu svoje preduzeće, da ih međusobno umreži, da predstavi široj javnosti sjajne stvari koje one rade, kao i da omogući mamama ekskluzivnu lokaciju za prodaju proizvoda i usluga.
Trostruko manje izvoznika među malim i srednjim preduzećima nego u zemljama EUTrostruko manje izvoznika među malim i srednjim preduzećima nego u zemljama EU
Pokazatelji govore da su mala i srednja preduzeća u Srbiji daleko manje razvijena u odnosu na zemlje EU i da je potrebna potpuno nova strategija razvoja malih i srednjih preduzeća u Srbiji koja za razliku od prethodne ne sme biti kabinetski pisana.
Biznis recepti: 10 najčuvanijih poslovnih tajniBiznis recepti: 10 najčuvanijih poslovnih tajni
Mnoge kompanije ljubomorno čuvaju recepte i formule za svoje najpoznatije proizvode od konkurencije, a neke umeju da odu prilično daleko kako bi bile sigurne da je njihova tajna bezbedna od znatiželjnih očiju rivalskih kompanija.
BiznisCentar.net

Poklanjamo
internet domene!
registracija domena
Biznis mali sadržaj
Beneficije Blogovi
Brending Domeni
Edukacija E-pošta
E-poslovanje HR
Razvoj biznisa Internet
Support Liderstvo
Marketing PR
Kupci Preduzetništvo
Zaposlenima Društvene mreže
Planiranje Početak
Poslovni događaji Planiranje
Prodaja Menadžment
AutoCAD Mechanical 2011 AutoCAD Mechanical 2011
Autori: Duško Letić, Branko Davidović i Eleonora Desnica
Mikroekonomija Mikroekonomija
Autori: Robert S. Pindyck, Daniel L. Rubinfeld
Uvod u političku psihologiju Uvod u političku psihologiju
Autori: M. Cottam, B. Dietz- Uhler, E. Mastors, T. Preston

Prodavnica softvera

Kaspersky Internet Security 2013 Kaspersky Internet Security 2013
Proizvođač: Kaspersky
Bitdefender Total Security 2013 Bitdefender Total Security 2013
Proizvođač: Bitdefender
ESET NOD32 Antivirus 5 ESET NOD32 Antivirus 5
Proizvođač: ESET
Pratite nas
Unapredite
svoje poslovanje
na Internetu
BiznisCentar.net web hosting
Web hosting
BiznisCentar.net web dizajn
Izrada web sajtova
BiznisCentar.net registracija domena
Registracija domena
BiznisCentar.net optimizacija sajta za pretrazivace
Internet marketing
VIDEO
Oboren rekord Feliksa Baumgartnera: direktor Google-a skočio sa ivice svemira Oboren rekord Feliksa Baumgartnera: direktor Google-a skočio sa ivice svemira
Direktor Googlea Alen Justas skočio je sa ivice svemira i probio zvučni zid i time oborio rekord koji je pre dve godine postavio Felix Baumgartner.
Džulijan Njuman: novi superstar je rođen? [VIDEO] Džulijan Njuman: novi superstar je rođen? [VIDEO]
Džulijan Njuman ima samo 12 godina, a već sada mu predviđaju da bi mogao da postane jedan od najboljih košarkaša sveta kada još malo poraste, a zbog čega su nagađanja takva možda najbolje govori snimak sa njegovog treninga.
Najnovija kampanja Air New Zealand inspirisana - hobitima [VIDEO] Najnovija kampanja Air New Zealand inspirisana - hobitima [VIDEO]
Aviokompanija Air New Zealand promoviše najnoviji video klip o bezbednosti aviona, a sve u slavu trećeg i poslednjeg nastavka Hobbit trilogije.
Ostali video-sadržaji